Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv sociálně znevýhodněného rodinného prostředí na vzdělávání dětí
Název práce v češtině: Vliv sociálně znevýhodněného rodinného prostředí na vzdělávání dětí
Název v anglickém jazyce: The impact of social disadvantaged family on children school education
Klíčová slova: sociální znevýhodnění, rodina, školní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: social disadvantage, family, school education
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (27-PSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Eva Křížová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.10.2021
Datum zadání: 20.10.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.11.2021
Datum a čas obhajoby: 15.06.2022 13:30
Datum odevzdání elektronické podoby:26.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2022
Oponenti: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce s názvem Vliv sociálně znevýhodněného rodinného prostředí na vzdělávání dětí se zaměřuje na možnosti a přístup těchto dětí ke vzdělávání. Jedním z nejdůležitějších činitelů v této oblasti je rodina, do které se dítě narodí a její vztah ke vzdělání. V práci jsou uvedeny také povinnosti, které rodiče ve vztahu ke vzdělávání svých dětí mají z hlediska legislativy a důležitost předškolního vzdělání. Dále se bakalářská práce zabývá také dalšími činiteli, které mají na danou problematiku vliv, jako je ekonomická situace rodiny, nedostatečné bydlení nebo kulturní, jazykové a etnické odlišnosti. V praktické části jsou uvedeny konkrétní případy, které dokreslují danou problematiku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis entitled The influence of socially disadvantaged family background for education of children focuses on the possibilities and access of these children to education. One of the most important factors in this area is the family, where the child was born and its attitude to education. There are specified parental duties, which according the law, are connected to education and also the importance of pre-school education. The thesis also deals with other factors, which influence the issue, such as economical situation of family, lack of quality accomodation or cultural, language or etnical differences. The casuistries in the empirical part describe the chosen problems.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK