Fenomén influencer marketingu: Content Houses
Název práce v češtině: | Fenomén influencer marketingu: Content Houses |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | New phenomenon in influencer marketing: Content Houses |
Klíčová slova: | content houses, influencer, influencer marketing, sociální sítě |
Klíčová slova anglicky: | content houses, influencer, influencer marketing, social media |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.09.2021 |
Datum zadání: | 18.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2022 |
Oponenti: | PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BROWN, Danny and FIORELLA, Sam. Influence Marketing: How to Create, Manage a Measure Bra Influencers in Social Media Marketing. Indianapolis, Indiana. ISBN 978-0789751041
Danny Brown a Sam Fiorella se v publikaci zaměřují na influencer marketing a vše, co ho obklopuje. Autoři v knize taktéž popisují nové nástroje a techniky pro jeho efektivnější využití. BROWN, Duncan and HAYES, Nick. Influencer Marketing: Who Really Influences Your Customers? (2008). ISBN 9780080557700 Autoři v této knize jasně popisují ústup masových médií před názorovými vůdci, kteří dokážou zákazníka ovlivnit mnohem rychleji, důvěrněji a dlouhodoběji. Autoři detailně popisují, čím a proč je influencer marketing důležitý a knihu obohacují i o své vlastní rady, jak by měl správně vypadat. KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8. Tato kniha nabízí vhled do základů marketingové komunikace a k lepšímu pochopení souvislostí uvádí příklady z praxe. Problematika marketingové komunikace je v knize popsána komplexně a přibližuje mimo jiné využití reklamy, direct marketing a online komunikaci. KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2. Kniha moderní marketing se zabývá všemi oblastmi marketingu. Toto vydání se soustředí konkrétně na uplatnění marketingových nástrojů na evropském trhu, díky čemuž bude pro práci velmi relevantním zdrojem. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2. Jak na sítě je knihou, která přibližuje české i světové digitální prostředí. Je obohacena o důmyslný systém pro tvorbu obsahu i vyhodnocování jeho úspěšnosti. Autorky se zaměřují na předání rad a tipů o všem, co člověka na sociálních sítích může potkat. PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace, 2. zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 9788024736228 Kniha pojednává o teorii marketingové komunikace. Publikace se mimo jiné věnuje přímému marketingu, on-line marketingu, ale i trendům v prostředí digitálních médií. |
Předběžná náplň práce |
Influencer marketing se stává stále populárnějším a využívanějším prostředkem k propagaci produktů zejména mezi mladé publikum. Společně s jeho rozvojem se v oblasti influencer marketingu objevují i nové trendy. Jedním z celosvětově rozšířených nových trendů jsou takzvané content houses. Tato práce má za cíl tento fenomén blíže popsat, vysvětlit a porovnat jeho fungování v jednotlivých zemích a v neposlední řadě poukázat na jeho benefity, ale i potenciální negativa. Pomocí kvalitativního výzkumu (hloubkové rozhovory se zástupci firem, popř. influencery) budu zkoumat, v čem mohou být content houses pro osobní branding influencerů, ale i pro firmy, přínosné a potenciálně lepší, než dosavadní formy spoluprací s influencery a propagace výrobků. Dotazníkovým šetřením dále ověřím efekt content houses na cílovém publiku, a blíže přiblížím jeho osobní názory.
V teoretické části práce budu zpracovávat níže zmíněnou odbornou literaturu společně s online zdroji. V praktické části práce využiji hloubkových rozhovorů se zástupci firem, které navázaly spolupráce s influencery působícími v content housech, popřípadě s influencery samotnými. Dále se pomocí kvalitativního dotazníkového šetření zaměřím na cílovou skupinu, na kterou content housy působí, generaci Z. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Influencer marketing is becoming an increasingly popular and widely used means of promoting products, especially among young audiences. Along with its development, new trends are emerging in this field. One of the worldwide widespread new trends are the so-called content houses. This work aims to describe this phenomenon in more detail, explain and compare its functioning in individual countries and, last but not least, point out its benefits, but also potential downfalls for both brands and influencers. Through qualitative research (in-depth interviews with representatives of companies, or influencers), I will examine how content houses can be beneficial for not only influencers', but also for companies. Through a questionnaire survey, I will further verify the effect of content houses on the target audience, and I will provide a closer look at his personal opinions.
In the theoretical part of the work I will process the following professional literature together with online resources. In the practical part of the work I will use in-depth interviews with representatives of companies that have established cooperation with influencers operating in content houses, or with influencers themselves. Furthermore, with the help of a qualitative questionnaire survey, I will focus on the target group on which the content house affects, generation Z. |