Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitální komunikace vybraných českých hudebních interpretů cílících na zahraniční trh za rok 2021
Název práce v češtině: Digitální komunikace vybraných českých hudebních interpretů cílících na zahraniční trh za rok 2021
Název v anglickém jazyce: Communication analysis of chosen Czech music artists aspiring to succeed on foreign markets during the year 2021
Klíčová slova: digitální marketing, hudební průmysl, osobní značka, sociální média, tvorba obsahu na sociální média, Instagram, TikTok
Klíčová slova anglicky: digital marketing, music industry, personal brand, social media, social media content, Instagram, TikTok
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.09.2021
Datum zadání: 18.09.2021
Datum a čas obhajoby: 15.06.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2022
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
1. AL-HEETI, Abrar. Instagram Reels will suppress videos with TikTok watermarks. CNET [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.cnet.com/tech/mobile/instagram-reels-will-suppress-videos-with-tiktokwatermarks/

2. ALL THE WAY. All The Way - O kapele. Bandzone [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://bandzone.cz/atw?at=info

3. AMI COMMUNICATIONS. AMI Digital Index 2020. Mediář [online]. 2020 [cit.

2022-03-26]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/wp-content/uploads/2020/08/amidigital-index-2020.pdf

4. AMI COMMUNICATIONS. AMI Digital Index 2021. Mediář [online]. 2021 [cit.

2022-03-26]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/wp-content/uploads/2021/06/amidigital-index_2021.pdf

5. ANDREEVA, Varvara. The impact of the digital era on marketing in the music business industry [online]. Lahti, Finsko, 2021 [cit. 2022-03-29]. Bakalářská práce. LAB University of Applied Sciences.

6. ANNABELLE. [My face at TIMES SQUARE...] Instagram [online]. 2021 [cit. 202204-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CUIT3_NMDlL/

7. ANNABELLE. A N N A B E L L E music | Facebook. Facebook [online]. [cit. 202204-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/ANNABELLEsound

8. ANNABELLE. Spotify - MEDICINE. Spotify [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://open.spotify.com/album/5PRL8RwVIPnPwCNN2OXBzi?si=IR0rBttT4KUgzwIsGkLlA

9. ANNABELLE. Spotify - RUNNIN' OUT OF F* TIME. Spotify [online]. 2021 [cit.

2022-04-05]. Dostupné z: https://open.spotify.com/album/5g9cJGBVdKJvLmyp6247b7?si=ttc5jg0LTCmjxjF1a M0Ihw

10. ARI CUTE. Sekce komentářů a dm's Anny Purić w/Pam Rabbit. YouTube [online].

2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=t0PjkLUcuFs

11. BERGER, Jonah. Contagious: Why Things Catch On. Simon & Schuster, 2016. ISBN 978-1451686586.

12. BLYSTONE, Dan. The Story of Instagram: The Rise of the #1 Photo-Sharing Application. Investopedia [online]. 2020 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.investopedia.com/articles/investing/102615/story-instagram-rise-1photo0sharing-app.asp

13. BÖHM, David. Annabelle - Na Eurovizi bych předvedla rockovou, ale citlivou a emotivní show. MusicServer [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://musicserver.cz/clanek/67118/annabelle-na-eurovizi-bych-predvedla-rockovouale-citlivou-a-emotivni-show/

14. BUKÁČKOVÁ, Hana. John Wolfhooker - Chtěli jsme udělat něco, co všem urve pr*ele. MusicServer [online]. 2020 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://musicserver.cz/clanek/62674/john-wolfhooker-chteli-jsme-udelat-neco-covsem-urve-pr-ele/

15. CRISTOVAO, Ben. Ben Cristovao (@bennycristo). Instagram [online]. [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://www.instagram.com/bennycristo/

16. ČUPKA, Martin, zpěvák kapely John Wolfhooker [ústní sdělení]. Praha, 22. 3. 2022.

17. D'SOUZA, Deborah. What Is TikTok?. Investopedia [online]. 2022 [cit. 2022-03-26].

Dostupné z: https://www.investopedia.com/what-is-tiktok-4588933

46 18. EVISIONS. Influencer Marketing. Evisions [online]. [cit. 2022-03-28]. Dostupné z:

https://www.evisions.cz/influencer-marketing/

19. FAKKER. Nominace Cen Anděl jsou venku. V kategorii rock se utká dravé mládí s důstojnou zkušeností. Fakker [online]. 2020 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://fakker.cz/clanek/14480/nominace-cen-andel-jsou-venku-v-kategorii-rock-seutkaji-john-wolfhooker-the-truth-is-out-there-a-vladimir-misik/

20. FEROPRODUCTION. Feroproduction [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://www.feroproduction.com/

21. GAYTON, Christina. The Origins of TikTok. Christinagayton.medium.com [online].

2020 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://christinagayton.medium.com/the-originsof-tiktok-5efa7da4b3e6

22. HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.

23. HERSTAND, Ali. How To Make It in the New Music Business: Practical Tips on Building a Loyal Following and Making a Living as a Musician (Second Edition). Druhé vydání. Liveright, 2019. ISBN 978-1631494796.

24. HORÁK, Ondřej. Obsluhovala anglického prince. Teď může mladá Češka zpívat na Eurovizi. Aktuálně [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://magazin.aktualne.cz/kultura/hudba/obsluhovala-anglickeho-prince-annabellezpevacka-eurovize/r~39f1136e5ccc11eca7d80cc47ab5f122/

25. HRNČIAR, Tino. Forbidden. Ezopo, 2021. ISBN 978-80-973783-6-3.

26. HRNČIAR, Tino. TINO HRNCIAR | LinkedIn. LinkedIn [online]. [cit. 2022-04-04].

Dostupné z: https://www.linkedin.com/in/tinoforbidden/

27. HUŠKOVÁ, Lucie. Instagram prodlužuje délku Reels na 60 sekund. Newsfeed.cz [online]. 2021 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://newsfeed.cz/instagram-prodluzuje-delku-reels-na-60-sekund/

28. HUŠKOVÁ, Lucie. Instagram přestane používat značku IGTV. Newsfeed.cz [online].

2021 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://newsfeed.cz/instagram-prestane-pouzivatznacku-igtv/

29. INSTAGRAM BUSINESS TEAM. Introducing Subscriptions: Helping Creators Earn Recurring Monthly Income on Instagram. Instagram [online]. 2022 [cit. 2022-03-27]. Dostupné z: https://business.instagram.com/blog/subscriptions-creators-instagramrecurring-monthly-income?locale=cs_CZ

30. INSTAGRAM. Introducing Instagram Reels. Instagram.com [online]. 2020 [cit. 202203-26]. Dostupné z: https://about.instagram.com/blog/announcements/introducinginstagram-reels-announcement

31. JEHLIČKA, Roman. Vliv politických událostí na úroveň populární hudby v Československu a České republice [online]. Hradec Králové, 2016 [cit. 2022-04-04]. Dostupné z: https://theses.cz/id/ontlj5/STAG83211.pdf. Bakalářská práce. Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Kateřina Andršová.

32. JETMAR, Jakub. Zpoplatnění velkých webů v Česku začalo.

Slevami. Mediář [online]. 2020 [cit. 2022-03-27]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/zpoplatneni-velkych-webu-v-cesku-zacalo-slevami/

33. JO‘ANNA. Jo‘anna - O kapele. Bandzone [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://bandzone.cz/joanna?at=info

34. JOHN WOLFHOOKER. [626 EP OUT NOW...]. Instagram [online]. 2022 [cit. 202204-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CbPcqQprpKx/

47 35. JOHN WOLFHOOKER. [Can you guess which song was Rony playing...] Instagram [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CW8ewjMgSf1/

36. JOHN WOLFHOOKER. [Dáme pokec! Ve středu...]. Instagram [online]. 2021 [cit.

2022-04-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CQWcRp8LzMP/

37. JOHN WOLFHOOKER. [JOHN WOLFHOOKER LOCKDOWN SESSION...]. Instagram [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CLmhS1sL7Vm/

38. JOHN WOLFHOOKER. [Tidal Wave is out now!]. Instagram [online]. 2021 [cit.

2022-04-05]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CNHh-5jruZZ/

39. JOHN WOLFHOOKER. John Wolfhooker - O kapele. Bandzone [online]. [cit. 202204-05]. Dostupné z: https://bandzone.cz/johnwolfhooker?at=info

40. JOHN WOLFHOOKER. John Wolfhooker [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://www.johnwolfhooker.com/

41. JOHN WOLFHOOKER. John Wolfhooker | Facebook. Facebook [online]. [cit. 202204-05]. Dostupné z: https://www.facebook.com/JohnWolfhooker

42. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi].

Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0.

43. KELLY, Kevin. 1,000 true fans. The Technium [online]. 2008 [cit. 2022-03-27].

Dostupné z: https://kk.org/thetechnium/1000-true-fans/

44. KLEMENT, Vítězslav. DATA: soumrak „socek“ se nekoná. Marketing&Media [online]. 2022 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://mam.cz/zpravy/marketing/2022-02/data-soumrak-socek-se-nekona/

45. KLEON, Austin. Ukaž, co děláš!: 10 způsobů, jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit. V Brně: Jan Melvil, 2014. Briquet. ISBN 978-80-87270-92-9.

46. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.

47. MARTÍNKOVÁ, Aneta. Trendy v marketingu digitálního hudebního obsahu [online]. Praha, 2017 [cit. 2022-03-29]. Dostupné z: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/86161. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd. Vedoucí práce Mgr. David Klimeš, Ph.D.

48. MEDIÁŘ. AMI Digital Index: na sociálních sítích je většina Čechů, i těch nad 60 let. Mediář [online]. 2021 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/amidigital-index-na-socialnich-sitich-je-vetsina-cechu-nad-60-let/

49. NARIMANIAN, Pamela, tvůrkyně s pseudonymem Pam Rabbit [ústní sdělení]. Praha,

8. 3. 2022.

50. NATYLA. Na jeden den ZPĚVAČKOU | Natyla. YouTube [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=y6-Te-s1h3E

51. NEUMEIER, Marty. The brand gap: jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Praha: AnFas, c2008. ISBN 978-80-254-2150-5.

52. OGILVY. [The #Content Matrix ...]. Facebook [online]. 2018 [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.facebook.com/ogilvy/photos/the-content-matrix-via-ogilvyon-advertising-in-the-digital-age-by-miles-young-o/10156448991772994/

53. OWSINSKI, Bobby. Social Media Promotion For Musicians. Third Edition. BOMG Publishing, 2020. ISBN 978-1946837059.

54. PAM RABBIT. [#duet with @yungblud...]. TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.tiktok.com/@pam.rabbit/video/6925518601910783238?is_copy_url=1&i s_from_webapp=v1

48 55. PAM RABBIT. [14.01.2022 pre-save link...]. Instagram [online]. 2022 [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/CYR_hJkAKfY/

56. PAM RABBIT. [Dead monkey...] TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:https://www.tiktok.com/@pam.rabbit/video/6922137215917231365?is_copy_url=1 &is_from_webapp=v1&lang=cs-CZ

57. PAM RABBIT. [Link In Bio...]. TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://www.tiktok.com/@pam.rabbit/video/7025264322104347909?is_copy_url=1&i s_from_webapp=v1&lang=cs-CZ

58. PAM RABBIT. [Merry christmas y’all...]. TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.tiktok.com/@pam.rabbit/video/7045289092170386694?is_copy_url=1&i s_from_webapp=v1&lang=cs-CZ

59. PAM RABBIT. [Somebody come get her pt.2...] TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://www.tiktok.com/@pam.rabbit/video/6922505306442386694?is_copy_url=1&i s_from_webapp=v1&lang=cs-CZ

60. PAM RABBIT. PamRabbit (@pam.rabbit). TikTok [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.tiktok.com/@pam.rabbit?lang=cs-CZ

61. PASSMAN, Donald S. All You Need to Know About the Music Business. 10th Edition.

Simon & Schuster; Illustrated edition, 2019. ISBN 978-1501122187.

62. PRAGUE LOUNGE TRIO. Prague Lounge Trio [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://pragueloungetrio.com/

63. PRICE, Connor. Spoiler alert we are married now. TikTok [online]. 27. 1. 2022 [cit.

2022-04-04]. Dostupné z: https://www.tiktok.com/@connorprice__/video/7057699885398822191?is_copy_url= 1&is_from_webapp=v1

64. PURIĆ, Anna Marie. A n n a M a r i e P u r i ć. Instagram [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.instagram.com/anna.puric/

65. PURTILL, James. Instagram is turning 10: Here's how it's changed over a decade. Australian Brodcasting Corporation [online]. 2020 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.abc.net.au/triplej/programs/hack/a-brief-history-of-the-first10-years-of-instagram/12731664

66. RADIO WAVE. Annabelle | Radio Wave. Radio Wave [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://wave.rozhlas.cz/annabelle-8281362

67. REINOHA, Marek. Čerstvé (z)boží: Pam Rabbit vtrhla na scénu s vtipem i vražedným plánem. Neztratí se. Headliner [online]. 2022 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://www.headliner.cz/novinky/cerstve-z-bozi-pam-rabbit-smele-vtrhla-na-scenuneztrati-se

68. SOUNDCZECH. O nás/Pro média - Sound Czech. Sound Czech [online]. [cit. 202204-04]. Dostupné z: https://www.soundczech.cz/cs/o-nas

69. SOUNDCHARTS. Ben Cristovao | Soundcharts. Soundcharts [online]. [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://app.soundcharts.com/app/artist/ben-cristovao/overview

70. SPANGLER, Todd. TikTok Bumps Up Max Video Length to 10 Minutes. Variety [online]. 2022 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://variety.com/2022/digital/news/tiktok-maximum-video-length-10-minutes1235191773/

71. SPOTIFY. Celebrating Six Months of Amplifying Women Creators Worldwide Through EQUAL. Spotify Newsroom [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://newsroom.spotify.com/2021-09-27/celebrating-six-months-of-amplifyingwomen-creators-worldwide-through-equal/

49 72. SPOTIFY. Spotify - EQUAL Global. Spotify [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DWU8quswnFt3c?si=e15d151c01184218

73. STATISTA RESEARCH DEPARTMENT. Distribution of Instagram users worldwide as of January 2022, by age group. Statista [online]. 2022 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/325587/instagram-global-age-group/

74. STATISTA. Number of monthly active Facebook users worldwide as of 4th quarter 2021. Statista [online]. 2022 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-usersworldwide/

75. STATISTA. Number of monthly active users (MAU) of TikTok worldwide from January 2018 to September 2021. Statista [online]. 2022 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.statista.com/statistics/1267892/tiktok-global-mau/

76. SUPERMASSIVE. [Who’s ready for 2021 ?!...]. TikTok [online]. 2021 [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://www.tiktok.com/@supermassivemusic/video/6918354824580828417?is_copy _url=1&is_from_webapp=v1&lang=cs-CZ

77. ŠNAJDROVÁ, Tereza. Vzhled je velmi pomíjivý. Nikdy jsem nechtěla být ta hezká holka s nulovou osobností, říká zpěvačka Annabelle (Rozhovor). Refresher [online]. 2021 [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://refresher.cz/102661-Vzhled-je-velmipomijivy-Nikdy-jsem-nechtela-byt-ta-hezka-holka-s-nulovou-osobnosti-rikazpevacka-Annabelle-Rozhovor

78. TIDY, Joe a Sophia Smith GALER. TikTok: The story of a social media giant. BBC.com [online]. 2020 [cit. 2022-03-26]. Dostupné z: https://www.bbc.com/news/technology-53640724

79. TIKTOK. Using TikTok. TikTok [online]. [cit. 2022-03-26]. Dostupné z:

https://support.tiktok.com/en/using-tiktok

80. TV FANS. VIDEO: Pam Rabbit – SuperStar 2021 – (casting – 5.díl – 1.10.2021 a

3.10.2021). TV Fans [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z:

https://superstar.tvfans.cz/video-pam-rabbit-superstar-2021-casting-5-dil-1-10-2021-a3-10-2021/

81. VAYNERCHUK, Gary. Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion.

Harper Studio, 2009. ISBN 978-0061914171.

82. VAYNERCHUK, Gary. Crushing It!:: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence-and How You Can, Too. Harper Business, 2018. ISBN 9780062674678.

83. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha:

Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6. Str. 55.

84. WITEK, JAN. Nadějná česká zpěvačka Annabelle: „Nikdy se nevzdávejte svých snů. Osobně sním o tom, že mě jednou pozná celý svět.“. Lui [online]. 2021 [cit. 2022-0405]. Dostupné z: https://www.lui.cz/lide-zivot/17086-nadejna-ceska-zpevackaannabelle-nikdy-se-nevzdavejte-svych-snu-osobne-snim-o-tom-ze-me-jednou-poznacely-svet

85. WORB, Jessica. How Does The TikTok Algorithm Work? Here's Everything You Need To Know. Later [online]. [cit. 2022-04-05]. Dostupné z: https://later.com/blog/tiktok-algorithm/

86. YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha:

Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2. Str. 73.

87. YOUTUBE. Členství v kanálech. YouTube [online]. [cit. 2022-03-27]. Dostupné z:

https://www.youtube.com/intl/cs/join/

50 88. ŽITNÍKOVÁ, Anna, tvůrkyně s pseudonymem Annabelle [ústní sdělení]. Praha, 17. 2.

2022.

89. ŽITNÍKOVÁ, Anna. Anna Zitnikova | LinkedIn. LinkedIn [online]. [cit. 2022-04-05].

Dostupné z: https://www.linkedin.com/in/anna-zitnikova-2310837a/
Předběžná náplň práce
Autor bakalářské práce si klade za cíl zanalyzovat digitální komunikaci vybraných českých hudebních interpretů, kteří mají snahu prosadit se na zahraničních trzích. Analyzovaní hudebníci vzejdou z autorovy rešerše tuzemského hudebního trhu tak, aby byl jejich vzorek pro téma práce relevantní a přiměřeně reprezentativní. Základem práce bude kvantitativní obsahová analýza jejich digitálních kanálů doplněná polostrukturovanými hloubkovými rozhovory. Jednotlivé komunikace budou mezi sebou následně porovnány a srovnány s teoretickými poznatky. Zvláštní pozornost bude věnována novějším formám digitální propagace jako jsou sociální média Instagram a TikTok. Teoretická část bude zaměřena na digitální marketing v hudebním průmyslu. Praktická část bude mít celkem tři části, a to výsledky obsahové analýzy, výsledky hloubkových rozhovorů a následné shrnutí a porovnání s teorií doplněné o komunikační doporučení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The author of the thesis aims to analyze the digital communication of selected Czech music performers who are trying to establish themselves in foreign markets. The analyzed musicians will emerge from the author's research of the Czech music market so that the sample is relevant and reasonably representative. The basis of the work will be a quantitative content analysis of their digital channels supplemented by semi-structured in-depth interviews. The individual communications will then be compared with each other and with theoretical knowledge. Special attention will be paid to newer forms of digital communication such as Instagram and TikTok. The theoretical part will focus on digital marketing in the music industry. The practical part will have a total of three parts. Namely the results of content analysis, the results of in-depth interviews and the summary supplemented by communication recommendations.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK