Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Název práce v češtině: Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Název v anglickém jazyce: Analysis of the Czech Philharmonic in terms of strategic communication
Klíčová slova: Česká filharmonie, klasická hudba, orchestr, komunikační nástroje, kulturní řízení, strategie, strategická komunikace
Klíčová slova anglicky: Czech Philharmonic, classical music, orchestra, communication tools, cultural management, strategy, strategic communication
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.09.2021
Datum zadání: 17.09.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2023
Oponenti: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.

BAČUVČÍK, Radim. Reflexe a analýza marketingové komunikace. In: Tradiční a nové v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2011, s. 15. ISBN 978-80-87500-04-0.

BARTÁK, Jan. Strategický přístup k řízení lidí. In: Řízení lidí v organizacích. Praha: Grada, 2023, s. 88. ISBN 978-80-271-3823-4.

BERNSTEIN, Joanne Scheff. The State of Performing Arts Attendace and the State of Marketing. In: Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0.

FALKHEIMER, Jesper a Mats HEIDE. Strategic Communication: An Introduction to Theory and Global Practice. 2. vydání. Taylor & Francis, 2022. ISBN 9780367769291.

FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Miroslav ŠPAČEK a Ivan SOUČEK. Fáze strategického managementu. In: Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada, 2017, s. 22-23. ISBN 978-80-7261-251-2.

HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Nakladatelství KANT, 2009, ISBN 978-80-7437-008-3.

HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategie. In: Tvorba strategie a strategické plánování: Teorie po praxi. 3. Praha: C. H. Beck, 2017, s. 8. ISBN 978-80-7400-637-1.

KAISER, Michael M. Rámec pro vypracování strategie. In: Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Praha: Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2009, ISBN 978-80-7008-236-2.

KOLÁČKOVÁ, Yvetta. Česká filharmonie 100+10. Academia, 1996. ISBN 80-200-1422-5.

KOLB, B. M. Marketing for Cultural Organisations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning, 2005. ISBN 1-84480-213-2

MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 97. ISBN 978-80-7261-251-2.

MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 98-103. ISBN 978-80-7261-251-2.

MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 107. ISBN 978-80-7261-251-2.

MLEJNEK, Karel. Česká filharmonie: Deset kapitol ze stoleté historie orchestru. Praha: Česká filharmonie, 1996. ISBN 80-7185-074-8.

O'SULLIVAN, Terry, Catherine O'SULLIVAN, Liz HILL a Brian WHITEHEAD. Creative Arts Marketing. Routledge, 2017. ISBN 9781138213760.

STEIGAUF, Slavomír. In: Vůdcovství. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3506-1.

WRÓBLEWSKI, Łukasz. Strategic objectives and the main directions of development of cultural entities. In: Culture Management: Strategy and marketing aspects. Logos Verlag Berlin, 2017, s. 72. ISBN 978-3832543785.

100 let České filharmonie: historie, osobnosti, kontexty. Česká filharmonie, 1996. ISBN 80-238-0944-X.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá analýzou České filharmonie z hlediska strategické
komunikace. Práce předkládá historický vývoj orchestru v kontextu změn na pozici šéfdirigenta
a současné fungování instituce z hlediska propojení její vnitřní a vnější komunikace. Práce
zkoumá aspekty vnitřní komunikace instituce, následnou integraci vybraných oddělení do
organizačního aparátu ČF a způsob komunikace obsahu široké veřejnosti. Nabízí tak komplexní
pohled na interakci komunikačních prostředků kulturní instituce v oblasti klasické hudby z
hlediska vnitřní i vnější komunikace. Metodologie zahrnuje sběr dat prostřednictvím
polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky České filharmonie a
marketingový mix. Součástí výzkumu je interní analýza hudebního obsahu tří koncertních
sezon a rozbor využívaných komunikačních nástrojů ČF v podobě sociálních sítí, digitálních
médií či vizuální identity. Dotazníkové šetření se zabývá vlivem komunikačních nástrojů na
rozhodovací procesy posluchačů, jejich vnímání způsobu komunikace ČF a následný dopad na
návštěvnost koncertů. Výzkum je zaměřen na období tří koncertních sezon 2018/2019-
2020/2021. Výsledkem práce je propojení tématu podstaty strategické komunikace v kulturním
prostředí, způsob vnitřní a vnější komunikace ČF a užití komunikačních nástrojů se zkoumáním
jejich vlivu na rozhodování posluchačů a návštěvnosti koncertů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis analyses strategic communication of the Czech Philharmonic. It provides an
overview of the orchestra’s historical developments with respect to changes of its chief
conductors and describes its current internal and external communication strategy. The thesis
examines internal communication within the Czech Philharmonic, subsequent integration of
certain departments into its organizational structure and the way content is communicated to
the public. It offers, therefore, a comprehensive insight into the internal and external
communication of an institution of classical music. The methodology includes data collection
through semi-structured in-depth interviews with executives of the Czech Philharmonic, as well
as a marketing mix 4P. The research contains an analysis of three concert seasons in terms of
dramaturgy and an analysis of the communication tools used by the Czech Philharmonic such
as social networks, digital media and visual identity. A questionnaire survey examines how the
use of communication tools impacts listeners’ decisions, their perception of the way the Czech
Philharmonic communicates and the impact on concert attendance. The research focuses on
three concert seasons, 2018/2019-2020/2021. The thesis ultimately connects the principles of
strategic communication in the cultural scene, the internal and external communication of the
Czech Philharmonic and the examination of the impact of the communication tools used on the
decision-making of listeners and concert attendance.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK