Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Název práce v češtině: | Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of the Czech Philharmonic in terms of strategic communication |
Klíčová slova: | Česká filharmonie, klasická hudba, orchestr, komunikační nástroje, kulturní řízení, strategie, strategická komunikace |
Klíčová slova anglicky: | Czech Philharmonic, classical music, orchestra, communication tools, cultural management, strategy, strategic communication |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.09.2021 |
Datum zadání: | 17.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2023 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2023 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Reflexe a analýza marketingové komunikace. In: Tradiční a nové v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2011, s. 15. ISBN 978-80-87500-04-0. BARTÁK, Jan. Strategický přístup k řízení lidí. In: Řízení lidí v organizacích. Praha: Grada, 2023, s. 88. ISBN 978-80-271-3823-4. BERNSTEIN, Joanne Scheff. The State of Performing Arts Attendace and the State of Marketing. In: Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. Jossey-Bass, 2007. ISBN 978-0-7879-7844-0. FALKHEIMER, Jesper a Mats HEIDE. Strategic Communication: An Introduction to Theory and Global Practice. 2. vydání. Taylor & Francis, 2022. ISBN 9780367769291. FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Miroslav ŠPAČEK a Ivan SOUČEK. Fáze strategického managementu. In: Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada, 2017, s. 22-23. ISBN 978-80-7261-251-2. HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: Nakladatelství KANT, 2009, ISBN 978-80-7437-008-3. HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL. Strategie. In: Tvorba strategie a strategické plánování: Teorie po praxi. 3. Praha: C. H. Beck, 2017, s. 8. ISBN 978-80-7400-637-1. KAISER, Michael M. Rámec pro vypracování strategie. In: Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Praha: Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2009, ISBN 978-80-7008-236-2. KOLÁČKOVÁ, Yvetta. Česká filharmonie 100+10. Academia, 1996. ISBN 80-200-1422-5. KOLB, B. M. Marketing for Cultural Organisations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning, 2005. ISBN 1-84480-213-2 MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 97. ISBN 978-80-7261-251-2. MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 98-103. ISBN 978-80-7261-251-2. MAGRETTA, Joan. Co je to strategie?. In: Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, s. 107. ISBN 978-80-7261-251-2. MLEJNEK, Karel. Česká filharmonie: Deset kapitol ze stoleté historie orchestru. Praha: Česká filharmonie, 1996. ISBN 80-7185-074-8. O'SULLIVAN, Terry, Catherine O'SULLIVAN, Liz HILL a Brian WHITEHEAD. Creative Arts Marketing. Routledge, 2017. ISBN 9781138213760. STEIGAUF, Slavomír. In: Vůdcovství. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3506-1. WRÓBLEWSKI, Łukasz. Strategic objectives and the main directions of development of cultural entities. In: Culture Management: Strategy and marketing aspects. Logos Verlag Berlin, 2017, s. 72. ISBN 978-3832543785. 100 let České filharmonie: historie, osobnosti, kontexty. Česká filharmonie, 1996. ISBN 80-238-0944-X. |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce se zabývá analýzou České filharmonie z hlediska strategické
komunikace. Práce předkládá historický vývoj orchestru v kontextu změn na pozici šéfdirigenta a současné fungování instituce z hlediska propojení její vnitřní a vnější komunikace. Práce zkoumá aspekty vnitřní komunikace instituce, následnou integraci vybraných oddělení do organizačního aparátu ČF a způsob komunikace obsahu široké veřejnosti. Nabízí tak komplexní pohled na interakci komunikačních prostředků kulturní instituce v oblasti klasické hudby z hlediska vnitřní i vnější komunikace. Metodologie zahrnuje sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky České filharmonie a marketingový mix. Součástí výzkumu je interní analýza hudebního obsahu tří koncertních sezon a rozbor využívaných komunikačních nástrojů ČF v podobě sociálních sítí, digitálních médií či vizuální identity. Dotazníkové šetření se zabývá vlivem komunikačních nástrojů na rozhodovací procesy posluchačů, jejich vnímání způsobu komunikace ČF a následný dopad na návštěvnost koncertů. Výzkum je zaměřen na období tří koncertních sezon 2018/2019- 2020/2021. Výsledkem práce je propojení tématu podstaty strategické komunikace v kulturním prostředí, způsob vnitřní a vnější komunikace ČF a užití komunikačních nástrojů se zkoumáním jejich vlivu na rozhodování posluchačů a návštěvnosti koncertů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis analyses strategic communication of the Czech Philharmonic. It provides an
overview of the orchestra’s historical developments with respect to changes of its chief conductors and describes its current internal and external communication strategy. The thesis examines internal communication within the Czech Philharmonic, subsequent integration of certain departments into its organizational structure and the way content is communicated to the public. It offers, therefore, a comprehensive insight into the internal and external communication of an institution of classical music. The methodology includes data collection through semi-structured in-depth interviews with executives of the Czech Philharmonic, as well as a marketing mix 4P. The research contains an analysis of three concert seasons in terms of dramaturgy and an analysis of the communication tools used by the Czech Philharmonic such as social networks, digital media and visual identity. A questionnaire survey examines how the use of communication tools impacts listeners’ decisions, their perception of the way the Czech Philharmonic communicates and the impact on concert attendance. The research focuses on three concert seasons, 2018/2019-2020/2021. The thesis ultimately connects the principles of strategic communication in the cultural scene, the internal and external communication of the Czech Philharmonic and the examination of the impact of the communication tools used on the decision-making of listeners and concert attendance. |