Rozbor komunikační strategie lokálních lihovarů za třetí republiky, přípěhy tří podnikatelů
Název práce v češtině: | Rozbor komunikační strategie lokálních lihovarů za třetí republiky, přípěhy tří podnikatelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Local Brands Communication during the Third Republic - Case Study of Three Selected Destilleries |
Klíčová slova: | Likérky, etikety, strategická komunikace, Antonín Metelka, Rudolf Poborský, Jan Ptáčník |
Klíčová slova anglicky: | Liquor companies, labels, strategic communication, Antonín Metelka, Rudolf Poborský, Jan Ptáčník |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.09.2021 |
Datum zadání: | 17.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 25.01.2023 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.01.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.01.2023 |
Oponenti: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
JUDT, T.: Poválečná Evropa: Její historie od roku 1945: Prostor, 2017. ISBN: 978-80-7260-368-8.
VEBER, V.: Osudové únorové dny: Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN: 978-80-7106-941-6. HLOUCHOVÁ, K.: Proměny československé reklamy 1918–1989: Václav Klemm, 2015. ISBN: 978- 80-87713-12 HLAVAČKA, M.: Rodinné podnikání v moderní době. Praha: Historický ústav, 2018. ISBN 978-80- 7286-318-1. VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 807184-715-1 P PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU. Dějiny reklamy. Přeložil Pavel BROŽEK. V Praze: Slovart, |2009. ISBN 978-3-8365-1565-8. HRACHOVÁ, Hana a David BOREK. Rokycany. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2011. Dějiny českých, moravských a slezských měst. ISBN 978-80-7422-100-2. HRACHOVÁ, Hana. Rokycany v pětačtyřicátém. Hostivice: Baron, 2010. ISBN 978-80-86914-87-9. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je probádat zatím jen okrajově popsanou éru dobového marketingu a poskytnout odpověď na otázku, zda se v komunikaci směrem k zákazníkovi projevoval strach z nového třídního rozdělení. Vycházím z předpokladu, že se do komunikace firem a jednotlivých aspektů marketingu vždy promítá doba a pohled majitelů. Součástí výzkumu bude také zkoumání čistě praktického procesu návrhů marketingových materiálů a výběru komunikačních kanálů, které se výrazně lišily od toho, jak je známe dnes.
Reklama je po únoru roku 1948 považována za jeden ze symbolů kapitalistického konzumu. Právě proto komunikace firem z těchto let nabízí jedinečný pohled na obor, který měl záhy na mnoho let zmizet. Podobně jako pohled na soukromé podnikání, je tedy jednou z mých hypotéz fakt, že se na komunikaci značky projevovaly názory majitelů na aktuální politickou situaci. Jednotlivé marketingové nástroje obsahují poselství, která byla pro majitele menších značek klíčová, protože marketingoví profesionálové v dané době neexistovali. Výzkum by měl ukázat, co zažívali soukromníci v období třetí republiky, kdy se postupně schylovalo k vyvlastnění a také, jakým způsobem komunikovali své osobní postoje. Důležité je vykreslit jejich osudy po vyvlastnění, které je zbavilo primárního zdroje obživy. I to se pokusím doplnit rozhovory s potomky vlastníků, kteří předají své vzpomínky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to explore the so far only marginally described era of contemporary marketing and to provide an answer to the question whether the fear of the new class division was manifested in communication towards the customer. I start from the premise that the era and the owners' perspective are always reflected in the communication of firms and the different aspects of marketing. The research will also include an examination of the purely practical process of designing marketing materials and selecting communication channels that differed significantly from how we know them today.
Advertising is considered one of the symbols of capitalist consumerism after February 1948. This is why corporate communications from these years offer a unique perspective on an industry that was soon to disappear for many years. Thus, similar to the view of private business, one of my hypotheses is that the owners' views on the current political situation were reflected in the brand communication. Individual marketing tools contain messages that were crucial for the owners of smaller brands because marketing professionals did not exist at the time. The research should show what private owners were experiencing during the Third Republic period when expropriation was gradually approaching and also how they communicated their personal attitudes. It is important to portray their fate after expropriation, which deprived them of their primary source of livelihood. I will also try to complement this with interviews with the descendants of the owners who will pass on their memories. |