![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium, zejména nebude možné odevzdávání závěrečných prací. Zápisy do předmětů by neměly být jakkoliv ovlivněny. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Dopad komunikačních aktivit značek na chování a vnímání spotřebitelů během pandemie COVID-19
Název práce v češtině: | Dopad komunikačních aktivit značek na chování a vnímání spotřebitelů během pandemie COVID-19 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of brand communication activities on consumer behaviour and perception during the COVID-19 pandemic |
Klíčová slova: | Teorie morálních základů, Jonathan Haidt, značka, komunikace, spotřebitelské chování, spotřebitelé vnímání, covid-19 |
Klíčová slova anglicky: | Moral theory foundation, Jonathan Haidt, brand, communication, consumer behavior, consumer perception, covid-19 |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.09.2021 |
Datum zadání: | 17.09.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2022 |
Oponenti: | Mgr. Marcela Konrádová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
[1] BOEHM, Christopher. Hierarchie v pralesích: evoluce rovnostářského chování. Přeložil Radovan BAROŠ. Praha: Academia, 2020. Společnost (Academia). ISBN 978-80-200-3031-3.
[2] BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Fifth Edition. New York: Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0-19-968945-3. [3] GRAHAM, Jasse.; HAIDT, Jonathan; KOLEVA, Sena; MOTYL, Matt; IYER, Ravi; WOJCIK, P. Sean; DITTO, H. Peter. Moral Foundations Theory: The Pragmatic Validity of Moral Pluralism. Advances in Experimental Social Psychology. 2012, vol. 47, s. 55–130. [4] HAIDT, Jonathan. The emotional dog and its rational tail: A social intuitionist approach to moral judgment. Psychological Review. 2001, vol. 108, s. 814–34. [5] HAIDT, Jonathan. Morálka lidské mysli: proč lidstvo rozděluje politika a náboženství. Praha: Dybbuk, 2013. ISBN 978-80-7438-090-7. [6] HAIDT, Jonathan. Hypotéza štěstí: hledání moderních pravd ve staré moudrosti. Praha: Dokořán, 2014. ISBN 978-80-7363-539-8. [7] HAIDT, Jonathan; KOLLER, H. Silvia; DIAS, G. Maria. Affect, Culture, and Morality, or Is It Wrong to Eat Your Dog. Journal of Personality and Social Psychology. 1993, vol. 65 (4), s. 613–628. [8] HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. [9] KALOUSOVÁ, Kristýna. Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů. Praha, 2020. 104 s. Diplomová práce (Mgr). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D. [10] KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1481-3. [11] KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ. Pandemie. Praha: Kniha Zlin, 2020. IN. ISBN 978-80-7662-047-6. [12] OLINS, Wally. O značkách. Praha: Argo, 2009. Zip (Argo: Dokořán). ISBN 978-80- 257-0158-4. 76 [13] PALEČEK, Martin. Antropologové v pasti?: mezi přírodou a kulturou. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2017. Antropos (Pavel Mervart). ISBN 978-80-7465-297-4. [14] PŠENČNÝ, Tomáš.: Volby a morálka: teorie morálních základů Jonathana Haidta a analýza volebních výsledků parlamentních stran ČR v roce 2017. Praha, 2020. 166 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filozofie. Vedoucí diplomové práce: PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. [15] SILVERMAN, David. Qualitative Research: Theory, Method and Practice. 2nd ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2004. ISBN 07-619-4934-8. [16] STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. [17] ŠINKOVÁ, Kristýna: Morální hodnocení v kontextu dual process theory. Praha, 2017. 47 s. Bakalářská práce (Bc.). Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie. Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Ing. Marek Vranka. [18] ŠTORKÁŇ, Martin a Rešeršní oddělení a knihovna. Od prvních nakažených k dvaceti tisícům zemřelých. Český rok s koronavirem den po dni. Český rozhlas [online]. Aktualizováno 1. 3. 2021 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-covid-cesko-ockovani-testovani- vakciny-epidemie-andrej-babis-jan_2103010705_ace [19] ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. Vláda České republiky. Tisková konference po mimořádném jednání vlády, 12. března 2020. Vláda České republiky [online]. Publikováno 12. 3. 2020 [cit. 2022-03-16]. Dostupné z: https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/tiskove- konference/tiskova-konference- po-mimoradnem-jednani-vlady--12--brezna-2020- 180249/ [20] WAAL, Frans de. Dobráci od přírody. Praha: Academia, 2006. Galileo. ISBN 80- 200-1421-7. |
Předběžná náplň práce |
Tato diplomová práce zkoumá nazákladě znalosti teorie morálních základů vliv komunikačních aktivit značek na spotřebitelské chování a vnímání. V teoretické části se zaměřuje na teorii morálních základů, její vznik a výběr morálních základů (modulů), které následně zkoumá v praktické části.
Praktická část sestává ze seznámení s metodologií a cílem výzkumu a realizace výzkumu vpodobě osmi hloubkových rozhovorů sezástupci českých reklamních akomunikačních agentur. Poznatky plynoucí z výzkumu jsou dále shromážděny, shrnuty, interpretovány a vyhodnoceny. Takto získané výsledky jsou následně diskutovány. Provedený výzkum umožňuje zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, jakož také potvrdit či vyvrátit hypotézy, se kterými autor do výzkumné části své práce vstupoval. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Based on the knowledge of moral foundations theory, this thesis examines the influence of brands' communication activities on consumer behavior and perceptions. The theoretical part focuses on moral foundations theory, its origins, and the selection of moral foundations (modules), which are then examined in the practical part.
The practical part consists of an introduction to the methodology and the aim of the research and the implementation of the research in the form of eight in-depth interviews with representatives of Czech advertising and communication agencies. The findings from the research are further collected, summarized, interpreted, and evaluated. The results thus obtained are subsequently discussed. The conducted research allows to answer the main research question, as well as to confirm or refute the hypotheses with which the author entered the research part of his work. |