Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Název práce v češtině: Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Název v anglickém jazyce: Effect of the first poster promoting vaccination on Covid-19 of the Ministry of Health of the Czech Republic and their campaign "Tečka za koronavirem" on the audience of selected Facebookpages of Czech media organizations
Klíčová slova: Kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní obsahová analýza, analýza komentářů, publikum, Facebook, covid-19, propagační kampaň
Klíčová slova anglicky: Quantitative content analysis, qualitative content analysis, comment analysis, audience, Facebook, covid-19, advertising campaign
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2021
Datum zadání: 31.08.2021
Datum a čas obhajoby: 23.06.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2022
Oponenti: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AHMED, Rizwan, Parmar VISHNU a Nawaz AHMAD, 2014. The Communication Mix in Pharmaceutical Marketing. The Pharma Innovation Journal [online]. 2014, 3(5), 46-53 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: https://ssrn.com/abstract=2475349
ALTER, Galit, 2021. Vaccines can get us to herd immunity, despite the variants [online]. The Harvard Gazette [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: https://news.harvard.edu/gazette/story/2021/02/vaccines-should-end-the-pandemic-despite-the-variants-say-experts/
ANDERSEN, Kristian, Andrew RAMBAUT a Ian LIPKIN, 2020. The proximal origin of SARS-CoV-2. Nat Med [online]. 26, 450-452 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1038/s41591-020-0820-9
BETSCH, Cornelia, Philipp SCHMID a Dorothee HEINEMEIER, 2018. Beyond confidence: Development of a measure assessing the 5C psychological antecedents of vaccination. PLOS ONE. 13(12), 32. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208601
boyd, dannah a Nicole ELLISON, 2007. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication [online]. 13(1), 210-230 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x
BRADER, Ted, 2006. Campaigning for Hearts and Minds: How Emotional Appeals in Political Ads Work: Studies in Communication, Media, and Public Opinion. Chicago: University of Chicago Press. ISBN 978-0226069890.
BRUNS, Alex a Jan-Hinrik SCHMIDT, 2011. Produsage: a closer look at continuing developments. New Review of Hypermedia and Multimedia [online]. 17(1), 3-7 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1080/13614568.2011.563626
CHADWICK, Andrew, Johannes KAISER a Cristian VACCARI, 2021. Online Social Endorsement and Covid-19 Vaccine Hesitancy in the United Kingdom [online]. 7(2) [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1177/20563051211008817
HANUSCH, Folker a Edson TANDOC, 2017. Comments, analytics, and social media: The impact of audience feedback on journalists’ market orientation [online]. 20(6), 695-713 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1177/1464884917720305
HERMIDA, Alfred, Fred FLETCHER a Darryl Korell, 2012. The Future of Jounalism 2011: Developments and Debates [online]. 13(5-6) [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1080/1461670X.2012.664430
HIMMEL, Mark a Stefan FREY, 2021. SARS-CoV-2: International Investigation Under the WHO or BWC. Front Public Health. 9(636679). Dostupné z: doi: https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.636679
HIMMEL, Mirko a Stefan FREY. SARS-CoV-2: International Investigation Under the WHO or BWC [online]. [cit. 2022-05-03]. https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.636679. Dostupné z: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpubh.2021.636679/full
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2015. Masová média. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0771-9.
KAPLAN, Andreas a Michael HAENLEIN, 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons [online]. ElSEVIER, 53(1), 59-68 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2012. Marketing Management. 14. New Jersey: Prentice Hall. ISBN 978-0-13-210292-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro, 1988. Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha: Svoboda. Členská knižnice (Svoboda).
LASSWELL, Harold, 1948. The structure and function of communication. New York: Institute for Religious and Social Studies.
QIAO, Fei, 2019. Conceptualizing Interactivity on Social Media and Exploring the Effects of Interactivity on Consumers’ Engagement with Online Social-Interactions. Online Journal of Communication and Media Technologies [online]. 9(3) [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.29333/ojcmt/5781
RUBIN, Rita, 2020. Difficult to Determine Herd Immunity Threshold for COVID-19. JAMA [online]. 324(8) [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi:10.1001/jama.2020.14778
RYAN, Timothy, 2012. What Makes Us Click? Demonstrating Incentives for Angry Discourse with Digital-Age Field Experiments. The University of Chicago Press [online]. 2012, 74(4), 1138-1152 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1017/s0022381612000540
SMITH, Mickey, 1991. Pharmaceutical Marketing: Strategy and Cases. Boca Raton: CRC Press, 440 s. ISBN 9780429092442. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1201/9781439810910
SMITS, Nathan, Jay RASMUSSEN a Gabriela BODEA, 2021. No evidence of human genome integration of SARS-CoV-2 found by long-read DNA sequencing. Science Direct [online]. 36(7) [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1016/j.celrep.2021.109530
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN, 1999. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce. SCAN. ISBN 80-858-3460-X.
SUNDAR, Shyam, Sriram KALYANARAMAN a Justin BROWN, 2003. Explicating Web Site Interactivity: Impression Formation Effects in Political Campaign Sites. SAGE journals [online]. 30(1), 30-59 [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: doi: https://doi.org/10.1177/0093650202239025
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
WHO [online], 2014. Report of the SAGE Working Group on Vaccine Hesitancy [cit. 2022-05-03]. Dostupné z: https://www.asset-scienceinsociety.eu/sites/default/files/sage_working_group_revised_report_vaccine_hesitancy.pdf
WIMMER, Roger a Joseph DOMINICK, 2006. Mass Media Research: An Introduction. 8. Belmont: Thamson Wadsworth. ISBN 978-7302125235.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce analyzuje reakce uživatelů sociální sítě Facebook na příspěvky oznamující první propagační plakát Ministerstva zdravotnictví na podporu vakcinace proti koronaviru a reakce na následnou kampaň „Tečka za koronavirem“. V práci je využita zejména metoda kvantitativní obsahové analýzy, doplněna o méně rozsáhlou analýzu kvalitativní. Analyzováno bylo 464 komentářů pod 8 příspěvky 4 českých prominentních zpravodajských serverů. Z výzkumu vychází, že reakce na obě kampaně byly spíše negativního charakteru a moc se od sebe nelišily. Vedlejším poznatkem výzkumu bylo zjištění, že se v 36 % všech analyzovaných komentářů objevily zmínky o konspiračních teoriích.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis analyses the reactions of Facebook users to posts announcing the first promotional poster of the Ministry of Health in support of coronavirus vaccination and the reactions to the subsequent campaign "Tečka za koronavirem". The thesis mainly uses a quantitative content analysis method, supplemented by a less extensive qualitative analysis. 464 comments under 8 posts of 4 prominent Czech news sites were analysed. The research shows that the reactions to both campaigns were rather negative and did not differ much from each other. A secondary finding of the research was that 36 % of all comments analysed mentioned conspiracy theories.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK