Analýza marketingových aktivit předních českých tenistů na sociálních sítích v letech 2015–2020
Název práce v češtině: | Analýza marketingových aktivit předních českých tenistů na sociálních sítích v letech 2015–2020 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of marketing activites of leading Czech tennis players on social media from 2015 to 2020 |
Klíčová slova: | marketing, tenis, analýza, sociální sítě, sponzoring, sport, český tenis |
Klíčová slova anglicky: | marketing, tennis, analysis, social media, sponsorship, czech tennis |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.08.2021 |
Datum zadání: | 25.08.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 16.06.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.06.2022 |
Oponenti: | Mgr. Anna Hrbáčková |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
1) BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada, 2005. Manažer. ISBN 80-247-1095-1.
2) BOUČKOVÁ, Jana. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2003. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 8071795771. 3) BRUHN, M., MUSSLER, D. Sponsoringfibel. Deutscher Sportbund. Frankfurt am Main: Deutscher Sportbund, 1991. ISBN 3-89152-144-8 4) ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978807376-150-9. 5) CHAFFEY, Dave, et al. Internet marketing: strategy, implementation and practice. Pearson Education, 2009 6) FREYER, W. Handbach des Sport-Marketing, Wiesbaden: Forkel-Verfag, 1991. ISBN 3-7719-6420-2 7) HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005., ISBN 80-7367-040-2. 8) HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992.ISBN 80-85424-83-5. 9) KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Harlow: Pearson, c2014. Always learning. ISBN 978-0-273-78699-3. 10) KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0560-1. 11) MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-574-5 12) NONDEK, Lubomír a Lenka ŘENČOVÁ. Internet a jeho komerční využití. Praha: Grada, 2000. Manažer. ISBN 80-7169-933-0. 13) PITTS, B. G., STOTLAR, D. K. Fundamentals of Sport Marketing. 2nd edition. Morgatown: Fitness Information Technology, 1996. ISBN 1-885693-02-8. 14) PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada) ISBN 978-80-271-0787-2. 15) PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada, 2010.ISBN 978-80-247-3622-8. 16) SAMMIS, Kristy; LINCOLN, Cat; POMPONI, Stefania. Influencer marketing for dummies. John Wiley & Sons, 2015 17) SCULLIN, Shannon Sue; FJERMESTAD, Jerry; ROMANO, Nicholas C. E‐relationship marketing: changes in traditional marketing as an outcome of electronic customer relationship management. Journal of Enterprise Information Management, 2004. 18) SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9. 19) STUCHLÍK, Petr a Martin DVOŘÁČEK. Marketing na Internetu. Praha: Grada, 2000. Manažer. ISBN isbn80-7169-957-8z 20) SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. ISBN 80-86898-48-2. 21) TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2008 ISBN 978-80-86946-80-1. 22) VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce popisuje marketingové aktivity vybraných českých tenistů na sociálních sítích v letech 2015–2020. Teoretická část práce se zaměřuje na představení základních teorií.. Popisuje základní teorie marketingu, sportovního marketingu, online marketingu a influencer marketingu. V kapitole zaměřené na sponzoring se práce věnuje základním definicím sponzoringu, jeho aplikaci ve sportu a konkrétně v tenise. Kapitola zaměřená na tenisový marketing a sponzoring se věnuje aplikaci teoretických vymezení na tenis jako sport. Práce popisuje, jaké způsoby sportovního marketingu se v tenise objevují, a vysvětluje, jak fungují.
Praktická část bakalářské práce představuje kvantitativní obsahovou analýzu sociálních sítí vybraných českých tenistů v rámci splnění cílů práce. Zkoumaným obdobím jsou roky 2015–2020. Část je rozdělena do pěti bloků, každý blok analyzuje vybraného tenistu a jeho tři vybrané sociální sítě Instagram, Facebook a Twitter. Jednotlivé bloky popisují marketingové aktivity českých tenistů na sociálních sítích, a jaké produkty propagují. Výsledky této analýzy jsou poté aplikovány na výzkumné otázky a hypotézy a je vyvozen závěr. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis describes marketing activities of selected Czech tennis players on social media in the years 2015–2020. The theoretical part of the thesis focuses on the introduction of basic theories. Describes the basic theories of marketing, sports marketing, online marketing and influencer marketing. In the chapter focused on sponsorship, the thesis deals with the basic definitions of sponsorship, its application in sports and specifically in tennis. The chapter focused on tennis marketing and sponsorship deals with the application of theoretical definitions to tennis as a sport. The thesis describes what ways of sports marketing appear in tennis and explains how they work.
The practical part of the bachelor thesis is a quantitative content analysis of social media of selected Czech tennis players in meeting the objectives of the work. The research period is 2015-2020. The part is divided into five blocks, each block analyzes a selected tennis player and his three selected social networks Instagram, Facebook and Twitter. The individual blocks describe the marketing activities of Czech tennis players on social networks and what products they promote. The results of this analysis are then applied to research questions and hypotheses and a conclusion is drawn. |