Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza komunikace producentů alkoholu na sociálních médiích
Název práce v češtině: Analýza komunikace producentů alkoholu na sociálních médiích
Název v anglickém jazyce: Analysis of communication of alcohol producers on social media
Klíčová slova: Sociální média, alkohol, Facebook, pivovar, online marketing, smíšený výzkum
Klíčová slova anglicky: Social media, Alcohol, Facebook, Brewery, Online marketing, Mixed research
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.08.2021
Datum zadání: 25.08.2021
Datum a čas obhajoby: 19.09.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2022
Oponenti: Mgr. Jindřich Oukropec, DiS.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky
metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-858-3460-X.
Kniha se zabývá kvalitativní výzkumem, který bude v diplomové práci využíván. Obsahuje postupný návod, jak použít zakotvenou teorii a rady, jak se vyhnout problémům, které by mohly výzkum narušit.

SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum,
2004. SCAN. ISBN 80-246-0827-8.
Kniha obsahuje praktické návody k provedení kvalitativní i kvantitativní analýzy mediálního obsahu. Také bude v práci využita pro správné nastavení parametrů výzkumu.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Informace z knihy budou použity pro sběr dat k výzkumu a k měření a interpretaci účinnosti reklamních sdělení. Obsahuje informace jak o kvalitativních, tak o kvantitativních výzkumných metodách.

MCCREANOR, Tim, et al. Youth Drinking Cultures in a Digital World. 1. Londýn: Routledge, 2017. ISBN 9781315660844.
Kniha obsahuje informace o postavení alkoholu v současné společnosti, hlavně u mladých lidí. V práci pomůže dát do kontextu získané informace z výzkumu. Obsahuje také kapitoly specificky o marketingu alkoholických nápojů na internetu.

TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. Profesionál. ISBN 80-716-9997-7.
Kniha obsahuje náhled na vztah marketingu a prodeje zboží a jak na příjemce může působit prodejní komunikace. Práci pomůže dát do kontextu některá marketingová rozhodnutí producentů alkoholu.

KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
Kniha obsahuje detailní zpracování marketingu v co nejširším působení. Pro práci může kniha poskytnou znalostní oporu marketingu a provázanosti jejích témat. Kniha také obsahuje část o marketingovém výzkumu.
Předběžná náplň práce
Mediální komunikace na sociálních sítích slouží společnostem k budování vlastního publika, šíření povědomí o jejich značce a získání platících zákazníků za jejich produkt. K tomu využívají různých forem marketingové komunikace, od prodejně založeného obsahu, po společenské komentáře současného dění. Práce si dává za úkol analyzovat komunikace producentů alkoholu na sociálních sítích. Předpokládaný cíl práce je zmapovat, jakým způsobem komunikují čeští producenti alkoholu na sociálních médiích. Co je obsahem jejich příspěvků a jestli jsou pouze marketingové povahy, nebo se vztahují i k aktuálním událostem. Práce bude obsahovat kvalitativní i kvantitativní obsahovou analýzu
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Media communication on social networks allows companies to build their own audience, spread awareness of their brand and acquire paying customers for their product. To do this, they use various forms of marketing communication, from sales-based content to social commentary on current events. The work sets itself the task of analyzing the communications of alcohol producers on social networks. The expected goal of the work is to map how Czech alcohol producers communicate on social media. What is the content of their posts and if they are only of a marketing nature or do they also relate to current events. The thesis will contain qualitative and quantitative content analysis
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK