Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům
Název práce v češtině: Role knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářům
Název v anglickém jazyce: The role of book influencers in realation to the publishers, booksellers and readers
Klíčová slova: Knižní influencer, sociální sítě, literatura, marketing, nová média, nakladatelé, knihkupci, čtenáři, Bookstagram, knižní recenze
Klíčová slova anglicky: Book influencer, social media, literature, marketing, new media, publishers, booksellers, readers, Bookstagram, book reviews
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.08.2021
Datum zadání: 06.08.2021
Datum a čas obhajoby: 22.06.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:21.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2022
Oponenti: Mgr. Monika Zavřelová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
HALADA, Jan. Člověk a kniha. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-767-2.
HALADA, Jan. Encyklopedie českých nakladatelství 1949-2006. 1. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-165-3.
MURRAY, Simone. The Digital Literary Sphere: Reading, Writing and Selling Books in the Internet Era. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2018. ISBN-13: 978-1-4214-2610-5.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
PIORECKÝ, Karel. Česká literatura a nová média. 1. vyd. Praha: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2578-4.
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha. Příručka pro nakladatele. 2. vyd. Praha: Paseka, 2005. ISBN 80-7185-774-2.
ŠIMEČEK, Zdeněk a Jiří TRÁVNÍČEK. Knihy kupovati… Dějiny knižního trhu v českých zemích. 1. vyd. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2404-6.
TRÁVNÍČEK, Jiří. Překnížkováno. Co čteme a kupujeme. 1. vyd. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-256-6.
Předběžná náplň práce
Předmětem diplomové práce bude knižní influencerství, které se v posledních letech stává zcela novou formou prezentace a propagace knihy v prostředí nových médií. Téma nebylo doposud knižně zpracováno, v České republice bylo na toto téma zatím obhájeno několik bakalářských a diplomových prací. Počátek knižního influencerství na české scéně lze označit vznikem knižních blogů. Nyní je knižní influencerství nejúspěšnější na sociálních sítích, především Instagramu, ke kterému knižní influenceři často používají další online platformy sociálních médií. Autorka chce čtenářům představit tento nový fenomén a zjistit vzájemné vztahy mezi knižními influencery, nakladateli, knihkupci a čtenáři. Teoretická část práce se bude věnovat stručné knižní historii, vývoji propagace knihy z marketingového hlediska a definování knižního influencerství. V praktické části autorka představí hlavní komunitu knižních influencerů v České republice a prostředí sociálních médií, kde knižní influenceři působí, zejména takzvaný „Bookstagram“ a „Booktube“ a další online platformy, například knižní blogy a podcasty. Hlavním výstupem práce bude výzkum napříč influencery, nakladateli, knihkupci a čtenáři. Praktická část tak bude založena na poznatcích a odpovědích od zkoumaných skupin. Práce přinese nejen teoretický, ale také empirický pohled na tento nový fenomén. Bude zkoumat vztahy mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, principy a podmínky vzájemné spolupráce, a také celkový dopad a působení na čtenáře.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK