Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politický branding prezidentských kampaní Donalda Trumpa v roce 2016 a 2020
Název práce v češtině: Politický branding prezidentských kampaní Donalda Trumpa v roce 2016 a 2020
Název v anglickém jazyce: Political Branding of Donald Trump’s Campaigns in the 2016 and 2020 Elections
Klíčová slova: Donald Trump, Politický branding, Politický marketing, Spojené státy americké, Prezidentské volby
Klíčová slova anglicky: Donald Trump, Political Branding, Political Marketing, United States of America, Presidential Elections
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra severoamerických studií (23-KAS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Sehnálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.07.2021
Datum zadání: 26.07.2021
Datum a čas obhajoby: 06.06.2022 08:30
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK112, 112, Malá učebna, 1.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 06.06.2022
Oponenti: PhDr. Pavel Szobi, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Chytílek, Roman a kolektiv. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012.
Gillies, Jamie. Political Marketing in the 2016 U.S. Presidential Election. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. https://doi.org/10.1007/978.
Lees-Marshment, Jennifer. Political Marketing: Principles and Applications. London: Routledge, 2014. doi:10.4324/9781315775043
Torres-Spelliscy, Ciara. Political Brands. Northampton: Edward Elgar Publishing, 2019. https://doi-org.ezproxy.is.cuni.cz/10.4337/9781789901825.
De Chernatony, Leslie a Francesca Dall’Olmo Riley. „Defining a “Brand“: Beyond the Literature with Experts‘ Interpretations.“ Journal of Marketing Management 14, č. 5 (1998): 417-443. https://doi.org/10.1362/026725798784867798.
Johnson, Tyler. „Sleepy Joe? Recalling And Considering Donald Trump’s Strategic Use Of Nicknames.“ Journal of Political Marketing 20, č. 3-4 (červen 2021): 302-316. https://doi.org/10.1080/15377857.2021.1939572.
McDonald, Malcolm H.B., Leslie de Chernatony a Fiona Harris., „Corporate Marketing And Service Brands – Moving Beyond the Fast-Moving Consumer Goods Model.“ European Journal od Marketing 35, č. 3/4 (2001): 335-352.https://doi.org/10.1108/03090560110382057.
Needham, Catherine. „Brand Leaders: Clinton, Blair And the Limitations of the Permanent Campaign.“ Political Studies 53, č. 2 (1. června, 2005): 343-361. https://doi.org/10.1111/j.1467-9248.2005.00532.x.
Needham, Catherine. „Brands And Political Loyalty.” The Journal of Brand Management 13, č. 3 (únor 2006): 178-187. doi:10.1057/palgrave.bm.2540260.
Plummer, Joseph T. “How Personality Makes a Difference.” Journal of Advertising Research 40, č. 6 (2000): 79–83. doi:10.2501/JAR-40-6-79-83.
Schneiker, Andrea. „Telling the Story of the Superhero And the Anti-Politician As President: Donald Trump’s Branding on Twitter.“ Political Studies Review 17, č. 3 (2019): 210-223. https://doi.org/10.1177/1478929918807712.
Smith, Gareth a Alan French. „The Political Brand: A Consumer Perspective.“ Marketing Theory 9, č. 2 (4. června, 2009): 209-226. https://doi.org/10.1177/1470593109103068.
Theye, Kirsten a Steven Melling. „Total Losers and Bad Hombres: The Political Incorrectness and Perceived Authenticity of Donald J. Trump.“ Southern Communication Journal 83, č. 5 (2018): 322-337. https://doi.org/10.1080/1041794X.2018.1511747.
Předběžná náplň práce
Práce se věnuje politickému brandingu značky Donalda Trumpa ve volebních obdobích 2016 a 2020. Cílem práce je zjistit, zda a jakými prostředky Trumpův brand naplňoval kritéria úspěšné politické značky stanovené Catherine Needham a porovnat úspěšnost jejich splnění v obou sledovaných obdobích. Základní metodou práce je komparativní analýza. Práce je rozdělena do tří částí, v první teoretické části je krátce popsána historie brandingu, jeho definice i využití a v jejím závěru je přiblíženo šest kritérií úspěšné značky tak, jak je specifikovala Catherine Needham. Ve druhé kapitole se čtenář seznámí s nástroji brandingu, které využívala Trumpova značka v obou volebních obdobích. V poslední části práce jsou aplikována kritéria úspěšné značky na Trumpův brand, jsou stanoveny marketingové aktivity naplňující podmínky úspěšné značky a je porovnána úspěšnost brandu v naplnění jednotlivých kritérií v roce 2016 a 2020. Práce dochází k závěru, že zatímco brand v roce 2016 splňoval všech šest stanovených kritérií a mohlo se tedy z pohledu politického marketingu mluvit o úspěšné značce, v roce 2020 brand už většinu kritérií nesplňoval. Značka byla zatížena nedodrženými sliby a skandály, ztratila image politického outsidera, na které vystavěla svou kampaň v roce 2016 a neuspěla ani v tvorbě chytlavých a jednoduchých sloganů. Z šesti podmínek úspěšné značky brand v roce 2020 splňoval kompletně jen dvě a z pohledu marketingu měl jen minimální šanci na úspěch ve volbách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with the political branding of Donald Trump’s presidential campaigns in the election years 2016 and 2020. The aim of the thesis is to find out whether Trump’s brand met the criteria of a successful political brand set by Catherine Needham in both election years and to compare the brand’s success in meeting set criteria. The main method used is comparative analysis. The thesis is divided into three parts. The first chapter deals with the theory of political branding, its development, definition, and usage and introduces the six criteria of a successful political brand. The second part of the thesis presents the reader with the general overview of Donald Trump’s political brand in the years 2016 and 2020. The final chapter then applies Needham’s criteria on Trump’s brand in the said years and their success in fulfilling them is compared. The thesis concludes that while the brand in 2016 met all six criteria of a successful political brand and could be therefore considered a successful brand from the point of view of political marketing, the brand in 2020, on the other hand, no longer met most of the criteria. Trump’s brand was affected by broken promises and scandals, lost the image of a political outsider on which it built its campaign in 2016, and failed to create catchy and simple slogans. Of the six criteria set, the 2020 brand completely met only two and partially fulfilled another two, thus had from marketing perspective but a small chance of success in the election.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK