Mimo výkonové cíle ve sportovních volnočasových aktivitách
Název práce v češtině: | Mimo výkonové cíle ve sportovních volnočasových aktivitách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Besides high performance goals in leisure time activities |
Klíčová slova: | Mimovýkonové cíle, volný čas, sociální pedagog, trenér, interview |
Klíčová slova anglicky: | Besides high performance goals, leisure time activities, social educator, coach, interview |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.07.2021 |
Datum zadání: | 19.07.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.07.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2023 |
Oponenti: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část:
Cíl práce: Cílem práce je prozkoumat mimo výkonové cíle ve volnočasových sportovních aktivitách dětí. Vymezení pojmů: Sport, tělovýchova a její cíle Základní hodnoty sportovce, etický kodex sportu Trenér jako sociální pedagog Možnosti seberealizace sportovce (sportovní kluby, sokolská hnutí) Dovednosti a vlastnosti v rovině cílů (např. trpělivost, fair play, vytrvalost…) Praktická část: Cíl výzkumu: Zjistit jaké názory mají trenéři na mimo výkonové cíle v atletice. Příklady výzkumných otázek: Jaký je mimo výkonový přínos sportu? Jaké vlastnosti svěřenců považují trenéři za nejdůležitější? Může trenér ovlivňovat či formovat jejich charakterové vlastnosti? Metodologie výzkumu: kvalitativní výzkum Respondenti výzkumu: trenéři atletiky Metoda sběru dat: polo strukturovaný rozhovor s trenéry atletiky. Zpracování a vyhodnocení získaných dat. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi. Závěr |
Seznam odborné literatury |
DVOŘÁKOVÁ, H., Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte, Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
VANĚK, M. a kol. Psychologie sportu, Praha: SPN, 1984. 36-06-15/2. CHOUTKA, M., Sport a společnost, Praha: Olympia, 1978. HENDL, J., Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace, Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. PÁVKOVÁ, Jiřina, Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, ISBN 80-717-8711-6. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: 2007. [online]. Dostupné z:Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - verze 2007, MŠMT ČR (msmt.cz) ČESKÝ KLUB FAIR PLAY, Olympic.cz - český olympijský tým [online]. 2018. Dostupné z: https://www.olympic.cz/text/22--cesky-klub-fair play SMĚRNICE ČAS ze dne 17. června 2019 o etických pravidlech ČAS („Etický kodex“). [online]. Dostupné z: www.atletika.cz/o-nas/predpisy/ |