Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mimo výkonové cíle ve sportovních volnočasových aktivitách
Název práce v češtině: Mimo výkonové cíle ve sportovních volnočasových aktivitách
Název v anglickém jazyce: Besides high performance goals in leisure time activities
Klíčová slova: Mimovýkonové cíle, volný čas, sociální pedagog, trenér, interview
Klíčová slova anglicky: Besides high performance goals, leisure time activities, social educator, coach, interview
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.07.2021
Datum zadání: 19.07.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.07.2021
Datum a čas obhajoby: 21.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2023
Oponenti: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Cíl práce: Cílem práce je prozkoumat mimo výkonové cíle ve volnočasových sportovních aktivitách dětí.

Vymezení pojmů:
Sport, tělovýchova a její cíle
Základní hodnoty sportovce, etický kodex sportu
Trenér jako sociální pedagog
Možnosti seberealizace sportovce (sportovní kluby, sokolská hnutí)
Dovednosti a vlastnosti v rovině cílů (např. trpělivost, fair play, vytrvalost…)

Praktická část:
Cíl výzkumu: Zjistit jaké názory mají trenéři na mimo výkonové cíle v atletice.
Příklady výzkumných otázek: Jaký je mimo výkonový přínos sportu? Jaké vlastnosti svěřenců považují trenéři za nejdůležitější? Může trenér ovlivňovat či formovat jejich charakterové vlastnosti?

Metodologie výzkumu: kvalitativní výzkum
Respondenti výzkumu: trenéři atletiky
Metoda sběru dat: polo strukturovaný rozhovor s trenéry atletiky.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Závěr
Seznam odborné literatury
DVOŘÁKOVÁ, H., Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte, Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
VANĚK, M. a kol. Psychologie sportu, Praha: SPN, 1984. 36-06-15/2.
CHOUTKA, M., Sport a společnost, Praha: Olympia, 1978.
HENDL, J., Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace, Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina, Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, ISBN 80-717-8711-6.

MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: 2007. [online]. Dostupné z:Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - verze 2007, MŠMT ČR (msmt.cz)
ČESKÝ KLUB FAIR PLAY, Olympic.cz - český olympijský tým [online]. 2018. Dostupné z: https://www.olympic.cz/text/22--cesky-klub-fair play
SMĚRNICE ČAS ze dne 17. června 2019 o etických pravidlech ČAS („Etický kodex“). [online]. Dostupné z: www.atletika.cz/o-nas/predpisy/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK