Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro hru Azul
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro hru Azul
Název v anglickém jazyce: Artificial intelligence for the game of Azul
Klíčová slova: desková hra, umělá inteligence
Klíčová slova anglicky: board game, artificial intelligence
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Adam Dingle, M.Sc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.03.2020
Datum zadání: 09.03.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.05.2021
Datum a čas obhajoby: 02.07.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:27.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 02.07.2021
Oponenti: RNDr. Jan Hric
 
 
 
Zásady pro vypracování
The goal of this work is to develop an artificial intelligence player for the board game Azul. This is a challenging game to play automatically since it has a high branching factor and some non-deterministic elements. The student will write several AI players using various techniques (e.g. minimax, Monte Carlo Tree search) and will compare their performance. He has already completed an implementation of Azul in C++ that runs on Windows and Linux, and will use this as the basis for the work. The thesis will only consider the 2-player version of the game.
Seznam odborné literatury
- Azul rules (online): https://www.ultraboardgames.com/azul/game-rules.php

- Millington, Ian. AI for Games, 3rd Edition. CRC Press, 2019.

- Russell, Stuart and Peter Norvig. Artifical Intelligence: A Modern Approach, 3rd Edition. Prentice Hall, 2009.

- Browne, Cameron et al. A Survey of Monte Carlo Tree Search Methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games 4:1(1):1-43, 2012.
Předběžná náplň práce
Porovnání tří různých pristupů na vytvoření umělé inteligence prodoskovou hru Azul a jejich
implementace, testování a následné výsledky testů. Součástí práce je taky simulace hry vytvořená v
herním enginu ve které je možné hrát proti ostatním hráčům nebo proti AI.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
A comparison between three different approaches to developing an AI agent for the board game Azul
and their implementation, testing and consequent results of said tests. A part of the thesis is also a
simulator created in a game engine for playing against a local player or an artificial intelligence agent.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK