Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Implementace nové učebnice fyziky do vzdělávání na středních školách
Název práce v češtině: Implementace nové učebnice fyziky do vzdělávání na středních školách
Název v anglickém jazyce: Implementation of the new physics textbook in upper secondary education
Klíčová slova: výzkum fyzikálního vzdělávání|didaktika fyziky|učebnice fyziky|kurikulum
Klíčová slova anglicky: physics education research|didactics of physics|physics textbook|curriculum
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.07.2021
Datum zadání: 28.07.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.09.2021
Konzultanti: RNDr. Petr Kolář, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1. Vyjít z dizertačního výzkumu "Východiska nového kurikula fyzikálního vzdělávání" řešeného na KDF MFF UK.
2. Provést rešerši mezinárodní i domácí literatury týkající se zaměření práce.
3. Zjistit zkušenosti učitelů fyziky a žáků s využíváním jednotlivých částí nové učebnice fyziky, která od roku 2021 vzniká na KDF MFF UK.
4. Vyhodnotit zkušenosti učitelů fyziky a žáků s využíváním jednotlivých částí nové učebnice fyziky.
5. Na základě zkušeností učitelů fyziky a žáků navrhnout změny nové učebnice fyziky, které povedou k jejímu co nejlepšímu využívání ve vzdělávací praxi.
6. Výzkumně zreflektovat používání nové učebnice fyziky.
Seznam odborné literatury
Brooker, R., & Macdonald, D. (1999). Did we hear you?: Issues of student voice in a curriculum innovation. Journal of Curriculum Studies, 31(1), 83–97.

Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.) (2005). The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.

Fenclová, J. (1982). Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.

Fraser, J. B., McRobbie, C. J., & Tobin, K. G. (Eds.). (2012). Second international handbook of science education. Dordrecht: Springer.

Janoušková, S., Žák, V., & Rusek, M. (2019). Koncept přírodovědné gramotnosti v České republice: analýza a porovnání. Studia paedagogica, 24(3), 93–109.

Ralph, N., Birks, M., & Chapman, Y. (2015). The Methodological Dynamism of Grounded Theory. International Journal of Qualitative Methods, 1–6.

Stuchliková, I., & Janík, T. (Eds.). (2015). Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita.

Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research. Los Angeles: SAGE Publications, Inc.

Westbury, I., Aspfors, J., Fries, A.-V., Hansén, S.-E., Ohlhaver, F., Rosenmund, M., & Sivesind, K. (2016). Organizing curriculum change: an introduction. Journal of Curriculum Studies, 48(6), 729–743.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK