Implementace nové učebnice fyziky do vzdělávání na středních školách
Název práce v češtině: | Implementace nové učebnice fyziky do vzdělávání na středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Implementation of the new physics textbook in upper secondary education |
Klíčová slova: | výzkum fyzikálního vzdělávání|didaktika fyziky|učebnice fyziky|kurikulum |
Klíčová slova anglicky: | physics education research|didactics of physics|physics textbook|curriculum |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.07.2021 |
Datum zadání: | 28.07.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.09.2021 |
Konzultanti: | RNDr. Petr Kolář, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Vyjít z dizertačního výzkumu "Východiska nového kurikula fyzikálního vzdělávání" řešeného na KDF MFF UK.
2. Provést rešerši mezinárodní i domácí literatury týkající se zaměření práce. 3. Zjistit zkušenosti učitelů fyziky a žáků s využíváním jednotlivých částí nové učebnice fyziky, která od roku 2021 vzniká na KDF MFF UK. 4. Vyhodnotit zkušenosti učitelů fyziky a žáků s využíváním jednotlivých částí nové učebnice fyziky. 5. Na základě zkušeností učitelů fyziky a žáků navrhnout změny nové učebnice fyziky, které povedou k jejímu co nejlepšímu využívání ve vzdělávací praxi. 6. Výzkumně zreflektovat používání nové učebnice fyziky. |
Seznam odborné literatury |
Brooker, R., & Macdonald, D. (1999). Did we hear you?: Issues of student voice in a curriculum innovation. Journal of Curriculum Studies, 31(1), 83–97.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (Eds.) (2005). The SAGE handbook of qualitative research. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. Fenclová, J. (1982). Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Fraser, J. B., McRobbie, C. J., & Tobin, K. G. (Eds.). (2012). Second international handbook of science education. Dordrecht: Springer. Janoušková, S., Žák, V., & Rusek, M. (2019). Koncept přírodovědné gramotnosti v České republice: analýza a porovnání. Studia paedagogica, 24(3), 93–109. Ralph, N., Birks, M., & Chapman, Y. (2015). The Methodological Dynamism of Grounded Theory. International Journal of Qualitative Methods, 1–6. Stuchliková, I., & Janík, T. (Eds.). (2015). Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2009). Foundations of mixed methods research. Los Angeles: SAGE Publications, Inc. Westbury, I., Aspfors, J., Fries, A.-V., Hansén, S.-E., Ohlhaver, F., Rosenmund, M., & Sivesind, K. (2016). Organizing curriculum change: an introduction. Journal of Curriculum Studies, 48(6), 729–743. |