Specifika edukace pacienta s cystickou fibrózou
Název práce v češtině: | Specifika edukace pacienta s cystickou fibrózou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Specifics of education in a patient with cystic fibrosis |
Klíčová slova: | Edukace, cystická fybróza, pacient, sestra |
Klíčová slova anglicky: | Education, cystic fybrosis, patient, nurse |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Šárka Tomová, MPH, Ph.D. et Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.04.2021 |
Datum zadání: | 26.04.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2022 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 27.04.2022 |
Do kdy má student odevzdat: | 27.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2022 |
Oponenti: | PhDr. Hana Nikodemová |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v platném opatření děkana.
Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
Cystická fibróza: interdisciplinární časopis pro odborníky. Praha: We Make Media, 2019, Dostupné na https://www.wemakemedia.cz/projekt-cysticka-fibroza/
JAKUBEC, Petr. Cystická fibróza. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, ISBN 80-244-1499-6 JUŘENÍKOVÁ,Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2 PASTERNÁKOVÁ,Lenka. Výchovné a vzdělávací metody ve světě edukace. Týn nad Vltavou: Nová Forma, 2020. ISBN 978-80-7612-222-2 VÁVROVÁ, Věra. Cystická fibróza. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0531-1 |
Předběžná náplň práce |
prostudovat relevantní poznatky z odborné literatury a časopisových zdrojů týkajících se řešené problematiky
zmapovat u sester pracujících s pacienty s cystickou fibrózou jejich edukační vědomosti sestavit dotazník cíleně zaměřený na edukační dovednosti sester a specifika v edukaci pacientů s touto diagnózou dotazník zadat skupině sester ve FN Motol, FN Hradci Králové, FN Olomouc, FN Plzeň a FN Brno získaná data z dotazníkového šetření zpracovat a statisticky vyhodnotit porovnat získaná data s výsledky dalších realizovaných studií se stejnou nebo podobnou tématikou stanovit doporučení, která povedou ke zlepšení edukace pacientů s cystickou fibrózou |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
study relevant knowledge from professional literature and journal sources related to the solved issues
identify their experience in nurses working with cystic fibrosis patients to improve education sufficiently map the issue and compile an adequate questionnaire enter the questionnaire to a targeted group of nurses in Motol University Hospital, Hradec Králové University Hospital, Olomouc University Hospital, Pilsen University Hospital and Brno University Hospital the data obtained from the questionnaire survey are processed and statistically evaluated compare the data obtained with the results of other studies carried out with a similar theme make recommendations to improve the education of cystic fibrosis patients |