Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání
Název práce v češtině: | Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Experiential Learning in Physics Education |
Klíčová slova: | zážitková pedagogika|výuka fyziky|aktivity pro výuku|učení mimo školu|dramaturgie zážitkového kurzu |
Klíčová slova anglicky: | experiential learning|teaching physics|outside classroom activities|experiential learning course |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.03.2021 |
Datum zadání: | 25.03.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.04.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 08.02.2022 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 10.01.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.02.2022 |
Oponenti: | RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Hlouběji se seznámit s principy zážitkové pedagogiky, zejména s ohledem na dramaturgii delší akce založené na této metodice
2. Vytipovat, které z principů zážitkové pedagogiky a zásad tvorby dramaturgie akce jsou klíčové pro vytváření a vedení aktivit či delších akcí s fyzikálním obsahem 3. Navrhnout vhodné aktivity, které by se daly využít pro výuku fyziky 4. Navržené aktivity detailně rozpracovat - metodicky i s ohledem na cíle, které mohou plnit 5. Sestavit program delší zážitkové akce s využití vytvořených aktivit i aktivit vyhledaných v literatuře 6. Dle možností vytvořené aktivity i program akce otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity 7. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce. |
Seznam odborné literatury |
Horálková Z.: Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky, bakalářská práce, MFF UK, obhájena 2020.
Drahanská P.: Učení prožitkem, edize Gymnazion 08, vydala Petra Drahanská, 2020 Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009 Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016 Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha, Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997 Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008 a další materiály dle pokynů vedoucí práce |