Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání
Název práce v češtině: Zážitková pedagogika ve fyzikálním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Experiential Learning in Physics Education
Klíčová slova: zážitková pedagogika|výuka fyziky|aktivity pro výuku|učení mimo školu|dramaturgie zážitkového kurzu
Klíčová slova anglicky: experiential learning|teaching physics|outside classroom activities|experiential learning course
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.03.2021
Datum zadání: 25.03.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.04.2021
Datum a čas obhajoby: 08.02.2022 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2022
Datum odevzdání tištěné podoby:10.01.2022
Datum proběhlé obhajoby: 08.02.2022
Oponenti: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Hlouběji se seznámit s principy zážitkové pedagogiky, zejména s ohledem na dramaturgii delší akce založené na této metodice
2. Vytipovat, které z principů zážitkové pedagogiky a zásad tvorby dramaturgie akce jsou klíčové pro vytváření a vedení aktivit či delších akcí s fyzikálním obsahem
3. Navrhnout vhodné aktivity, které by se daly využít pro výuku fyziky
4. Navržené aktivity detailně rozpracovat - metodicky i s ohledem na cíle, které mohou plnit
5. Sestavit program delší zážitkové akce s využití vytvořených aktivit i aktivit vyhledaných v literatuře
6. Dle možností vytvořené aktivity i program akce otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity
7. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce.
Seznam odborné literatury
Horálková Z.: Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky, bakalářská práce, MFF UK, obhájena 2020.
Drahanská P.: Učení prožitkem, edize Gymnazion 08, vydala Petra Drahanská, 2020
Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009
Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016
Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha,
Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997
Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008
a další materiály dle pokynů vedoucí práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK