![]() | V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru. |
Rodiče žáků a výtvarná výchova : význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na ZŠ z pohledu rodičů
Název práce v češtině: | Rodiče žáků a výtvarná výchova : význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na ZŠ z pohledu rodičů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pupils' parents and art education: the importance of art education in the education of primary school pupils from the parents' point of view |
Klíčová slova: | výtvarná výchova, vzdělávací programy, rodiče, postoj, komunikace |
Klíčová slova anglicky: | art education, educational programs, parents, attitude, communication |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.03.2021 |
Datum zadání: | 01.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2023 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.11.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka sesbírá, popíše a analyzuje představy, názory a postoje rodičů k výtvarné výchově na dvou vybraných školách a reflektuje také vliv aktuální situace kolem covidu-19 na zkoumané téma. Práce bude pojata jako kvalitativní empirická sonda, autorka využije pro sběr dat vlastní reflektivní deníky, náslechy, strukturované a polostrukturované rozhovory nebo dotazníky pro rodiče a vyučující a získaná data ověří a konfrontuje s informacemi získanými studiem odborné literatury. V didaktické části navrhne a částečně realizuje (podle situace kolem Covid-19) vzdělávací projekt výtvarné výchovy, který se bude zaměřovat na kooperaci školy a rodičů. Bude-li projekt realizován (nebo jeho část), bude v práci uvedena jeho reflexe a evaluace. Výtvarná část práce může být pojata jako prezentace vizuální stránky projektu (např.: grafická úprava materiálů propagujících projekt, grafická úprava blogu, webových stránek, fotodokumentace projektu, výstava dětských prací, apod.). Cílem práce je popsat problematiku komunikace výtvarného pedagoga s rodiči, popsat vliv výtvarného pedagoga na postoje rodičů k předmětu výtvarná výchova a tím pádem také na vztah žáků k předmětu. |
Seznam odborné literatury |
Felcmanová, A. a kolektiv: Rodiče - nečekaní spojenci: jak rozvíjet partnerský dialog mezi školou a rodinou, Praha: Člověk v tísni, 2013, ISBN 978-80-87456-45-3
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání. Praha, H+H, 2008, ISBN 978-80-7319-076-7 Průcha, J.: Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009a, ISBN 978-80-7367-546-2 Matějček, Z.: Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986, ISBN 08-011-86 Přednáška z konference insea Lucie Štůlová Vobořilová, Hana Dočkalová & Matěj Smetana: Pozice Výtvarné výchovy v pandemii, https://www.youtube.com/watch?v=dGpXRuj4XfM&feature=emb_title |