![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Waldorfská pedagogika v době distančního vzdělávání
Název práce v češtině: | Waldorfská pedagogika v době distančního vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Waldorf pedagogy in times of distance education |
Klíčová slova: | reformní pedagogika, waldorfská pedagogika, distanční vzdělávání, (Informační a komunikační technologie), e-learning, on-line výuka |
Klíčová slova anglicky: | reform pedagogy, waldorf education, distance learning, (information and communication technologies), e-learning, online teaching |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.02.2021 |
Datum zadání: | 25.02.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2022 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2022 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
Zásady pro vypracování Doporučené kroky, které budou předmětem konzultace s vedoucím DP: - rešerše zdrojů z databází s cílem zjistit stav aktuální stav poznání v tématu v ČR popř. zahraničí - zpřesnění teoretických východisek výzkumného projektu - struktura teoretické části, revize jedné z kapitol (styl, citační norma) - plán organizace výzkumu, návrh nástrojů pro sběr dat - zpracování dat - struktura empirické části textu práce, interpretace dat - prefinální verze textu nejpozději 3 týdny před odevzdáním práce |
Seznam odborné literatury |
CARLGREN, Frans a Arne KLINGBORG, 2013. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera: obrazy z mezinárodního hnutí waldorfských škol. Praha: Asociace waldorfských škol ČR. ISBN 978-80-905222-4-4.
RICHTER, Tobias, ed., 2013. Vzdělávací plán pro 1. až 12. ročník waldorfské školy: pedagogické pojetí a vzdělávací cíle. Praha: Asociace waldorfských škol ČR. ISBN 978-80-905222-5-1. KRUPČÍKOVÁ, Mgr. Markéta, 2010. Specifika edukačního procesu na Základní a střední škole waldorfské. Praha. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Vedoucí práce PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. JAN, Průcha, 2004. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-977-1. KLEMENT, Milan a Jiří DOSTÁL, 2018. Teorie, východiska, principy a rozvoj distančního vzdělávání realizovaného formou e-learningu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5353-8 (online: PDF). Dostupné z: doi:10.5507/pdf.18.24453538 METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM: metodika_DZV__23_09_final, 2020. In: MŠMT ČR [online]. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 2020-09-23 13:07:34 Klimešová Adéla [cit. 2021-02-05]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/53901?highlightWords=METODICK%C3%89+DOPORU%C4%8CEN%C3%8D+PRO+VZD%C4%9AL%C3%81V%C3%81N%C3%8D+DISTAN%C4%8CN%C3%8DM+ZP%C5%AESOBEM PLEŠTIL, Dušan a Tomáš JEDLIČKA, 2020. Otevřený dopis AWŠ ČR předsedovi vlády, ministru školství, ministru zdravotnictví. In: Svobodná základní škola, o.p.s. [online]. 29. září 2020 [cit. 2021-02-16]. Dostupné z: https://svobodnazs.cz/stanovisko-aws/ ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA, 2020. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace: Vědecký časopis České pedagogické společnosti [online]. 2020, 30(2), s. 122–155 [cit. 2021-02-16]. ISSN 1805-9511 (on-line). Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136 |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části práce se zaměřím na pojetí waldorfské pedagogiky, její základní rysy a principy. Také charakterizuji pojmy distanční vzdělávání a online výuka v kontextu aktuální situace. Cílem části praktické bude analyzovat, jakým způsobem se waldorfská pedagogika vypořádává s nutností distančního vzdělávání. Bude se jednat o kvalitativní výzkum. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaných rozhovorů s učiteli 1.stupně waldorfských škol.
|