Analýza očních pohybů žáků při učení se z učebnice fyziky
Název práce v češtině: | Analýza očních pohybů žáků při učení se z učebnice fyziky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Eye movements analysis of students when learning from physics textbooks |
Klíčová slova: | metoda oční kamery|indikátory|čtení|literární rešerše |
Klíčová slova anglicky: | eyetracking|eyetracikng metrics|reading|literary research |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.02.2021 |
Datum zadání: | 10.03.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2021 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.07.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 22.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2021 |
Oponenti: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se se studiemi analýzy očních pohybů při čtení odborného textu.
2. Provést detailní rešerši s cílem vytipovat konkrétní možnosti analýzy očních pohybů při čtení odborného textu a případně se dále zaměřit na pozornost žáků při studiu odborného textu. 3. Na datech z bakalářké práce realizovat další analýzu čteného textu. 4. Na základě získaných výstupů navrhnout možné varianty úpravy učebního textu. |
Seznam odborné literatury |
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line). Tobii Studio - user manual 3.2. 2005 Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition, Springer. Bax, S. (2013) Readers` cognitive processes during IELTS reading tests: evidence from eye tracking. British Council, London. ISBN 978-0-86355-720-0 Jošt, Jiří. (2009) Oční pohyby, čtení a dyslexie. Praha: Fortuna, 2009. ISBN 978-80-7373-055-0 Text 2.0 [online]. [cit. 2019-05-02]. Dostupné z: https://text20.net/ Immersive Quantified Learning Lab [online]. [cit. 2019-05-02]. Dostupné z: http://iql-lab.de/en/research/ Ali Borji, Laurent Itti (2014) Defending Yarbus: Eye movements reveal observers’ task, Journal of Vision, 14(3):29, 1–22 van Silfhout, G., Evers-Vermeul, J., Mak, W. M., & Sanders, T. J. M. ‘Connectives and layout as processing signals: How textual features affect students’ processing and text representation’ , Journal of Educational Psychology. Ariasi, N., Mason, L. (2011). Uncovering the effect of text structure in learning from a science text: An eye-tracking study. Instr Sci (39), 581–601. DOI 10.1007/s11251-010-9142-5 Kendeou, P., & van den Broek, P. (2007). The effects of prior knowledge and text structure on comprehension processes during reading of scientific texts. Memory and Cognition, 35, 1567–1577 Lai, M., Tsai, M., Yang, F., Hsu, Ch., Liu, T., Lee, S., Lee, M., Chiou, G., Liang, J., & Tsai, Ch. (2013). A review of using eye-tracking technology in exploring learning from 2000 to 2012. Educational Research Review, 10, 90-115 |