Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza očních pohybů žáků při učení se z učebnice fyziky
Název práce v češtině: Analýza očních pohybů žáků při učení se z učebnice fyziky
Název v anglickém jazyce: Eye movements analysis of students when learning from physics textbooks
Klíčová slova: metoda oční kamery|indikátory|čtení|literární rešerše
Klíčová slova anglicky: eyetracking|eyetracikng metrics|reading|literary research
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.02.2021
Datum zadání: 10.03.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.03.2021
Datum a čas obhajoby: 10.09.2021 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2021
Oponenti: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se se studiemi analýzy očních pohybů při čtení odborného textu.
2. Provést detailní rešerši s cílem vytipovat konkrétní možnosti analýzy očních pohybů při čtení odborného textu
a případně se dále zaměřit na pozornost žáků při studiu odborného textu.
3. Na datech z bakalářké práce realizovat další analýzu čteného textu.
4. Na základě získaných výstupů navrhnout možné varianty úpravy učebního textu.
Seznam odborné literatury
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line).
Tobii Studio - user manual 3.2. 2005
Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition, Springer.
Bax, S. (2013) Readers` cognitive processes during IELTS reading tests: evidence from eye tracking. British Council, London. ISBN 978-0-86355-720-0
Jošt, Jiří. (2009) Oční pohyby, čtení a dyslexie. Praha: Fortuna, 2009. ISBN 978-80-7373-055-0
Text 2.0 [online]. [cit. 2019-05-02]. Dostupné z: https://text20.net/
Immersive Quantified Learning Lab [online]. [cit. 2019-05-02]. Dostupné z: http://iql-lab.de/en/research/
Ali Borji, Laurent Itti (2014) Defending Yarbus: Eye movements reveal observers’ task, Journal of Vision, 14(3):29, 1–22
van Silfhout, G., Evers-Vermeul, J., Mak, W. M., & Sanders, T. J. M. ‘Connectives and layout as processing signals: How textual features affect students’ processing and text representation’ , Journal of Educational Psychology.
Ariasi, N., Mason, L. (2011). Uncovering the effect of text structure in learning from a science text: An eye-tracking study. Instr Sci (39), 581–601. DOI 10.1007/s11251-010-9142-5
Kendeou, P., & van den Broek, P. (2007). The effects of prior knowledge and text structure on comprehension processes during reading of scientific texts. Memory and Cognition, 35, 1567–1577
Lai, M., Tsai, M., Yang, F., Hsu, Ch., Liu, T., Lee, S., Lee, M., Chiou, G., Liang, J., & Tsai, Ch. (2013). A review of using eye-tracking technology in exploring learning from 2000 to 2012. Educational Research Review, 10, 90-115
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK