V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Název práce v češtině: | Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Circus pedagogy and possibilities of use of it in physical education classes for primary school |
Klíčová slova: | akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování, ekvilibristika |
Klíčová slova anglicky: | acrobatics, circus pedagogy, circus, juggling, new circus, pedagogy, ekvilibristics |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lucie Kainová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 21.02.2021 |
Datum zadání: | 21.02.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 15.09.2021 12:20 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, SAL-V, Velký sál, suterén po hlavním schodišti |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Hana Janošková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část:
V teoretické části jsem si vytyčil za cíle popsat vývoj, charakteristiky, principy, postupy a metody cirkusové pedagogiky. Budu vycházet z existující zahraniční i české literatury a dosavadních výzkumů. Praktická část: V praktické části vytvořím výukový plán na několika hodinový výukový cyklus na základě teoretické části práce a tento výukový plán budu konzultovat s odborníky z oblasti výuky cirkusu a cirkusové pedagogiky. |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Dále zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor theses focuses on circus pedagogy and evolution of circus itself with the main focus on New circus and educational forms of circus. Furthermore, it explores the possibilities of use of the circus pedagogy in physical education classes in primary school. It describes how to teach elected disciplines of circus in the environment of classical gym, which is not specially equipped for circus activities. As the main disciplines it chooses ground, paired or group acrobatics, equilibristics and juggling. The practical part of the thesis presents an education plan based on methods and practices of circus pedagogy and interviews with experts in the field of New circus education and circus pedagogy. |