Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktické prostředky ve výchově ke zdraví
Název práce v češtině: Didaktické prostředky ve výchově ke zdraví
Název v anglickém jazyce: Didactic means in health education
Klíčová slova: didaktika výchovy ke zdraví, výchova ke zdraví, didaktický prostředek, didaktické zásady, metody výuky, formy výuky
Klíčová slova anglicky: didactics of health education, health education, didactic means, didactic principles, teaching methods, forms of teaching
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Úvod - zdůvodnění výběru tématu
Teoretická část:
1.Základní terminologie řešen problematiky
2. Didaktické prostředky
3. Vizuální didaktické prostředky
4. Teorie učení
5. Didaktické zásady
Praktická část:
7. Experimentální ověření navržených didaktických pomůcek na vybrané základní škole (2. stupni)
Popis metody, respondentů, stanovení výzkumných otázek.
8. Výstup pro praxi:
Návrh a ověření didaktických materiálů pro vybranou cílovou skupinu.





Seznam odborné literatury
Hudecová, D. (2004). Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie edukačních cílů. Pedagogika, 54(3), s. 274–283.
Hrabal, V., Pavelková, I. (1989). Psychologické otázky motivace. Praha: SPN.
Kovaříková, M., Marádová, E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Pedagogická fakulta UK
Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Průcha, J. aj. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
Vališová, H., Kasíková, H. aj. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je návrh a ověření didaktických materiálů pro vybranou cílovou skupinu se zaměřením na druhý stupeň ZŠ.
v teoretické části budou vymezeny základní didaktické kategorie.
Didaktické prostředky a jejich funkce ve vyučovacím procesu.
Teorie učení žáků a tvorba pamětní stopy.
V praktické části bude ověřen návrh didaktických prostředků pro vybranou cílovou skupinu.
Výstup pro praxi: Didaktické prostředky a doporučení k použití.
Závěr: Shrnutí výsledků práce a zhodnocení cílů práce.







Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the work is the design and verification of didactic materials for a selected target group with a focus on the second stage of elementary school.
in the theoretical part the basic didactic categories will be defined.
Didactic tools and their functions in the teaching process.
Pupils' learning theory and creation of a memorial trace.
In the practical part, the design of teaching aids for the selected target group will be verified.
Output for practice: Didactic tools and recommendations for use.
Conclusion: Summary of work results and evaluation of work objectives.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK