Didaktické prostředky ve výchově ke zdraví
Název práce v češtině: | Didaktické prostředky ve výchově ke zdraví |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactic means in health education |
Klíčová slova: | didaktika výchovy ke zdraví, výchova ke zdraví, didaktický prostředek, didaktické zásady, metody výuky, formy výuky |
Klíčová slova anglicky: | didactics of health education, health education, didactic means, didactic principles, teaching methods, forms of teaching |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
Úvod - zdůvodnění výběru tématu
Teoretická část: 1.Základní terminologie řešen problematiky 2. Didaktické prostředky 3. Vizuální didaktické prostředky 4. Teorie učení 5. Didaktické zásady Praktická část: 7. Experimentální ověření navržených didaktických pomůcek na vybrané základní škole (2. stupni) Popis metody, respondentů, stanovení výzkumných otázek. 8. Výstup pro praxi: Návrh a ověření didaktických materiálů pro vybranou cílovou skupinu. |
Seznam odborné literatury |
Hudecová, D. (2004). Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie edukačních cílů. Pedagogika, 54(3), s. 274–283.
Hrabal, V., Pavelková, I. (1989). Psychologické otázky motivace. Praha: SPN. Kovaříková, M., Marádová, E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Pedagogická fakulta UK Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál. Průcha, J. aj. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada. Vališová, H., Kasíková, H. aj. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je návrh a ověření didaktických materiálů pro vybranou cílovou skupinu se zaměřením na druhý stupeň ZŠ.
v teoretické části budou vymezeny základní didaktické kategorie. Didaktické prostředky a jejich funkce ve vyučovacím procesu. Teorie učení žáků a tvorba pamětní stopy. V praktické části bude ověřen návrh didaktických prostředků pro vybranou cílovou skupinu. Výstup pro praxi: Didaktické prostředky a doporučení k použití. Závěr: Shrnutí výsledků práce a zhodnocení cílů práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the work is the design and verification of didactic materials for a selected target group with a focus on the second stage of elementary school.
in the theoretical part the basic didactic categories will be defined. Didactic tools and their functions in the teaching process. Pupils' learning theory and creation of a memorial trace. In the practical part, the design of teaching aids for the selected target group will be verified. Output for practice: Didactic tools and recommendations for use. Conclusion: Summary of work results and evaluation of work objectives. |