Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Název práce v češtině: Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Název v anglickém jazyce: The usability of the educational game for the cartography education in lower-secondary schools
Klíčová slova: Použitelnost, didaktická hra, kartografie, ideální ostrov, aktivizující metoda, zeměpis, geografie
Klíčová slova anglicky: Usability, educational game, cartography, fictional island, activation method, geography
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.01.2021
Datum zadání: 14.01.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.01.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:18.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2023
Oponenti: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
HANUS, M., HAVELKOVÁ, L., KOCOVÁ L., BERNHAUSEROVÁ, V., ŠTOLCOVÁ, K., FENCLOVÁ K., ZÝMA, M. (2020): Práce s mapou ve výuce: certifikovaná metodika. P3K, Praha.
RANDEL, J. M., MORRIS, B. A. , WETZEL, D., WHITEHILL, B. V. (1992):The Effectiveness of Games for Educational Purposes: A Review of Recent Research. Simulation and Gaming, 23(3).
STARÝ, K., CHVÁL, M. (2009): Kvalita a efektivita výuka: metodologické přístupy. In: Janíková, M., Vlčková, K. a kol. (eds.): Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Centrum pedagogického výzkumu, Brno, 63–81.
Předběžná náplň práce
Práce se v teoretické rovině věnuje aktivizačním výukovým metodám, specificky poté didaktickým hrám a ověřování jejich použitelnosti pro výuku. Hlavním cílem empirické části práce je otestovat uživatelskou použitelnost autorem vytvořené didaktické hry pro výuku kartografie a na základě testování podchytit limity hry a následně přijít s jejich možnými řešení a vytvořit upravenou verzi hry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK