Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reálné studijní a profesní zaměření žáků gymnázia v komparaci s výzkumy o generaci Z
Název práce v češtině: Reálné studijní a profesní zaměření žáků gymnázia v komparaci s výzkumy o generaci Z
Název v anglickém jazyce: Real study and professional orientation of grammar school students in comparison with researches about the generation Z
Klíčová slova: generace Z, profesní zaměření, studijní zaměření, adolescence, gymnázium, volba
Klíčová slova anglicky: generation Z, professional orientation, study orientation, adolescence, grammar school, choice
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.01.2021
Datum zadání: 11.01.2021
Datum a čas obhajoby: 20.05.2022 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.05.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Ing. Petra Topková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude vypracována dle pravidel Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Bude vypracována samostatně na základě vlastního výzkumného šetření a bude poctivě citovat všechny použité zdroje dle citační normy.
V rámci všech využitých metod, při zpracování dat i prezentaci práce budou respektovány etické normy výzkumné práce.
Seznam odborné literatury
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál.
Hlaďo, P., & Drahoňovská, P. (2012). Rozhodování žáků základních a středních škol o dalším studiu a práci v pohledu žáků i jejich rodičů. Národní ústav pro vzdělávání.
Hloušková, L. (2019). Využívání služeb kariérového poradenství žáky středních odborných škol. Pedagogika, 69(2), 199-212. https://doi.org/10.14712/23362189.2018.849
Knotová, D. (2014). Školní poradenství. Grada.
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Grada
Macek, P. (2003). Adolescence. Portál.
McCrindle, M. (2018). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. McCrindle Research.
Říčan, P. (2004). Cesta životem. Portál.
Říčan, P. (2010). Psychologie osobnosti. Grada.
Sladek, S., (2018). Ready or Not – Here Comes Z. XYZ University.
Sladek, S., & Grabinger, A. (2018). Gen Z. XYZ University.
Šťastnová, P., & Drahoňovská, P. (2012). Jak žáci základních a středních škol vybírají svou další vzdělávací nebo pracovní kariéru. Národní ústav pro vzdělávání.
Vendel, Š. (2008). Kariérní poradenství. Grada.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce si klade za cíl porovnat popis generace Z s reálným profesním a studijním zaměřením žáků třetího ročníku gymnázia. Porovnání bude provedeno na základě dostupné literatury na téma generace Z a dat získaných u žáků gymnázia. Bakalářská práce bude zpracována s využitím smíšeného výzkumného designu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis aims to compare the description of generation Z with the real professional and study orientation of third-grade grammar school students. The comparison will be made on the basis of available literature on the topic of generation Z and the data obtained from the grammar school students. The bachelor thesis will be processed using mixed research design.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK