Reálné studijní a profesní zaměření žáků gymnázia v komparaci s výzkumy o generaci Z
Název práce v češtině: | Reálné studijní a profesní zaměření žáků gymnázia v komparaci s výzkumy o generaci Z |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Real study and professional orientation of grammar school students in comparison with researches about the generation Z |
Klíčová slova: | generace Z, profesní zaměření, studijní zaměření, adolescence, gymnázium, volba |
Klíčová slova anglicky: | generation Z, professional orientation, study orientation, adolescence, grammar school, choice |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.01.2021 |
Datum zadání: | 11.01.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2022 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2022 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Ing. Petra Topková |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována dle pravidel Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Bude vypracována samostatně na základě vlastního výzkumného šetření a bude poctivě citovat všechny použité zdroje dle citační normy. V rámci všech využitých metod, při zpracování dat i prezentaci práce budou respektovány etické normy výzkumné práce. |
Seznam odborné literatury |
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál.
Hlaďo, P., & Drahoňovská, P. (2012). Rozhodování žáků základních a středních škol o dalším studiu a práci v pohledu žáků i jejich rodičů. Národní ústav pro vzdělávání. Hloušková, L. (2019). Využívání služeb kariérového poradenství žáky středních odborných škol. Pedagogika, 69(2), 199-212. https://doi.org/10.14712/23362189.2018.849 Knotová, D. (2014). Školní poradenství. Grada. Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Grada Macek, P. (2003). Adolescence. Portál. McCrindle, M. (2018). The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. McCrindle Research. Říčan, P. (2004). Cesta životem. Portál. Říčan, P. (2010). Psychologie osobnosti. Grada. Sladek, S., (2018). Ready or Not – Here Comes Z. XYZ University. Sladek, S., & Grabinger, A. (2018). Gen Z. XYZ University. Šťastnová, P., & Drahoňovská, P. (2012). Jak žáci základních a středních škol vybírají svou další vzdělávací nebo pracovní kariéru. Národní ústav pro vzdělávání. Vendel, Š. (2008). Kariérní poradenství. Grada. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce si klade za cíl porovnat popis generace Z s reálným profesním a studijním zaměřením žáků třetího ročníku gymnázia. Porovnání bude provedeno na základě dostupné literatury na téma generace Z a dat získaných u žáků gymnázia. Bakalářská práce bude zpracována s využitím smíšeného výzkumného designu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis aims to compare the description of generation Z with the real professional and study orientation of third-grade grammar school students. The comparison will be made on the basis of available literature on the topic of generation Z and the data obtained from the grammar school students. The bachelor thesis will be processed using mixed research design. |