Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Job Satisfaction of English Teachers in the Czech Republic
Název práce v češtině: Pracovní spokojenost učitelů angličtiny v České republice
Název v anglickém jazyce: Job Satisfaction of English Teachers in the Czech Republic
Klíčová slova: pracovní spokojenost, učitelé angličtiny, Česká republika, základní školy, gymnázia, platy učitelů angličtiny
Klíčová slova anglicky: Job satisfaction, English teachers, Czech Republic, primary schools, secondary schools, English teachers’ salary
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.01.2021
Datum zadání: 07.01.2021
Datum a čas obhajoby: 09.09.2021 13:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zaměřovat na pracovní spokojenost učitelů angličtiny jako cizího jazyka. Cílem bude ukázat, zda existují signifikantní rozdíly v pracovní spokojenosti učitelů angličtiny s různými charakteristikami (např. věk).
[The study aims to examine the job satisfaction of EFL teachers. It aims to uncover if there is a significant difference between the job satisfaction of English teachers from different backgrounds (e.g., age).]

Diplomová práce vycházet z následujících teorií:
[Diploma thesis will be based on the following theories]:
Maslow’s theory of hierarchy of needs, Herzberg’s dual factor theory, vroom’s expectancy theory, Adam’s equity theory

Seznam odborné literatury
Al Tayyar, K. (2014). Job satisfaction and motivation amongst secondary school teachers in Saudi Arabia. (Doctoral dissertation, University of York, UK). Retrieved from: http://etheses.whiterose.ac.uk

Makolle, K.H.M. (2015). Job Satisfaction and Work Motivation of Secondary School Teachers: A Case Study of the South West Region of Cameroon. (Doctoral dissertation, University of Warwick, UK). Retrieved from: http://wrap.warwick.ac.uk/77382/

Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2017). Motivated for teaching? Associations with school goal structure, teacher self-efficacy, job satisfaction and emotional exhaustion. Teaching and Teacher Education, 67, 152-160.

Tabancali, E. (2016). The relationship between teachers’ job satisfaction and loneliness at the workplace. Eurasian Journal of Educational Research, 66, 263- 280, http://dx.doi.org/10.14689/ejer.2016.66.15

Cansoy, R. (2019). The Relationship between School Principals' Leadership Behaviours and Teachers' Job Satisfaction: A Systematic Review. International Education Studies, 12(1), 37-52.
Předběžná náplň práce
The objective of this study is to examine overall job satisfaction of participants and to better understand which factors determine the job satisfaction of primary and secondary school English teachers in the Czech Republic. It also aims to uncover if there is a significant difference between the job satisfaction of English teachers from different backgrounds (i.e., gender, age, nationality, academic qualifications, and length of experience).

This study adopted a mixed methods approach, by combining both quantitative and qualitative research. For the quantitative part of this study, the researcher prepared a web-based questionnaire. Semi-structured interviews were utilized in order to meet the objectives of this study.

Theories:
Maslow’s theory of hierarchy of needs, Herzberg’s dual factor theory, Vroom’s expectancy theory, Adams' equity theory
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK