Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Potenciál chemických pokusů rozvíjet přírodovědnou gramotnost žáků SOŠ: Analýza vybraných zdrojů
Název práce v češtině: Potenciál chemických pokusů rozvíjet přírodovědnou gramotnost žáků SOŠ: Analýza vybraných zdrojů
Název v anglickém jazyce: Chemistry experiments' potential to develop vocational students' scientific literacy: An analysis of selected materials
Klíčová slova: Chemie, pokus, střední odborná škola, přírodovědná gramotnost, badatelství, kognitivní procesy
Klíčová slova anglicky: Chemistry, experiment, vocational school, nutaral science literacy, inquiry, cognitive processes
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.01.2021
Datum zadání: 04.01.2021
Datum a čas obhajoby: 25.05.2021 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R201, 201, seminární místnost chemie, 2. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 25.05.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka provede analýzu dostupných materiálů obsahujících náměty na experimentální činnost vhodné pro střední odborné školy nechemického zaměření (především učebnice a další příručky, web apod.). Předpokladem je, že většina námětů je orientována na efektní pokusy či demonstrace. S ohledem na cíle vzdělávání - rozvoj přírodovědné gramotnosti - je proto žádoucí zavést do výuky pokusy žákovské. Základní premisou vhodného pokusu přitom je jeho působení na rozvoj vyšších myšlenkových operací, rozvoj autonomie a kreativity žáka.
Na základě techto kritérií studentka shodnotí dostupné pokusy a navrhne možné kroky vedoucí k potencionálním inovacím.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK