Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnoty ve výuce zeměpisu
Název práce v češtině: Hodnoty ve výuce zeměpisu
Název v anglickém jazyce: Values in Geographic Education
Klíčová slova: Hodnoty, vzdělávání, zeměpis, hodnotové vzdělávání, předávání hodnot, práce s hodnotami, prostor, místo, prostorové hodnoty
Klíčová slova anglicky: Values, education, geography, values in education, passing values, place, space, spatial values
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.11.2020
Datum zadání: 16.01.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.01.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:12.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 26.01.2024
Oponenti: RNDr. Dominik Rubáš
 
 
 
Seznam odborné literatury
Bar-Gal, Bruria – Bar-Gal Yoram (2003). Education for values in geography lessons (bargal.wordpress.com/דברים/educaion-for-values-in-geography/, 24. 11. 2020).
Bedi, Payal (nedatováno). Value Education in Schools. The Progressive Teacher (http://www.progressiveteacher.in/value-education-in-schools/, 24. 11. 2020).
Iberdrola (2020). The importance of values education in today´s society (https://www.iberdrola.com/talent/value-education, 24. 11. 2020).
Mondal, Koushik (2018). Promoting value education among school students´ through geography. Scholarly Research Journal for Humanity Science & English Language 6 (28), s. 7792–7799.
Hopwood, Nick (2008). Values in geographic education: the challenge of attending to learners´ perspective. Oxford Review of Education 34 (5), s. 589–608.
Hernando, Agustin (1998). Values in Geography Education and Teacher Training. International Research in Geographical and Environmental Education 7 (2), s. 168–174.
Lambert, David (1999). Geography and moral education in a super complex world: The significance of values education and some remaining dilemmas. Ethics, Place and Environment 2 (1), s. 5–18.
Předběžná náplň práce
Práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké je hodnotové ukotvení učitelů zeměpisu v České republice. Hodnoty jsou důležité pro utváření názorů a postojů žáků a formují jejich osobnost. Z hodnotového ukotvení učitele můžeme zjistit, jaké hodnoty nejčastěji předávají učitelé žákům ve výuce zeměpisu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK