Hodnoty ve výuce zeměpisu
Název práce v češtině: | Hodnoty ve výuce zeměpisu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Values in Geographic Education |
Klíčová slova: | Hodnoty, vzdělávání, zeměpis, hodnotové vzdělávání, předávání hodnot, práce s hodnotami, prostor, místo, prostorové hodnoty |
Klíčová slova anglicky: | Values, education, geography, values in education, passing values, place, space, spatial values |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.11.2020 |
Datum zadání: | 16.01.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.01.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.01.2024 |
Oponenti: | RNDr. Dominik Rubáš |
Seznam odborné literatury |
Bar-Gal, Bruria – Bar-Gal Yoram (2003). Education for values in geography lessons (bargal.wordpress.com/דברים/educaion-for-values-in-geography/, 24. 11. 2020). Bedi, Payal (nedatováno). Value Education in Schools. The Progressive Teacher (http://www.progressiveteacher.in/value-education-in-schools/, 24. 11. 2020). Iberdrola (2020). The importance of values education in today´s society (https://www.iberdrola.com/talent/value-education, 24. 11. 2020). Mondal, Koushik (2018). Promoting value education among school students´ through geography. Scholarly Research Journal for Humanity Science & English Language 6 (28), s. 7792–7799. Hopwood, Nick (2008). Values in geographic education: the challenge of attending to learners´ perspective. Oxford Review of Education 34 (5), s. 589–608. Hernando, Agustin (1998). Values in Geography Education and Teacher Training. International Research in Geographical and Environmental Education 7 (2), s. 168–174. Lambert, David (1999). Geography and moral education in a super complex world: The significance of values education and some remaining dilemmas. Ethics, Place and Environment 2 (1), s. 5–18. |
Předběžná náplň práce |
Práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké je hodnotové ukotvení učitelů zeměpisu v České republice. Hodnoty jsou důležité pro utváření názorů a postojů žáků a formují jejich osobnost. Z hodnotového ukotvení učitele můžeme zjistit, jaké hodnoty nejčastěji předávají učitelé žákům ve výuce zeměpisu. |