Globální změny klimatu pohledem studentů
Název práce v češtině: | Globální změny klimatu pohledem studentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Global climate change from the perspective of students |
Klíčová slova: | klimatická změna; geografické vzdělávání; výzkum; pohled studentů; klimatická gramotnost |
Klíčová slova anglicky: | climate change; geographical education; research; students' perspective; climate literacy |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.11.2020 |
Datum zadání: | 16.01.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.01.2021 |
Seznam odborné literatury |
Kopecký, V. a Eberle, J. (2011): Jak učit o změně klimatu? Praha: Asociace pro mezinárodní otázky. ISBN 978-80-87092-16-3. Kopp, J., Beránková, L. (2012): Testování úrovně znalostí o změnách klimatu. Informace ČGS, 31, č. 1, s. 18–29. Miléř, T. a Sládek, P. (2011): The climate literacy challenge. Procedia. Social and Behavioral Sciences 12. 150-156 National Research Council (2012): Climate Change Education in Formal Settings, K-14: A Workshop Summary. Washington, DC: The National Academies Press. Shepardson, D., et al., (2011). Students conceptions about the greenhouse effect, global warming, and climate change. Climatic Change. Vol. 104, 481-507. Stejskalová, V. (2010): Změna klimatu jako téma ve vyučování zeměpisu na střední škole. Diplomová práce. PřF UPOL Štros, M. (2011): Klimatické změny ve výuce zeměpisu. Diplomová práce, PřF UK. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit míru (ne)porozumění podstatě a důsledkům globálních změn klimatu u vybraných respondentů. Zvažujeme oslovit buď žáky 8. ročníků ZŠ a jim odpovídajících žáků víceletých gymnázií nebo vysokoškolské studenty učitelského zaměření versus studenty geografického a negeografického zaměření. Výběr respondentů bude upřesněn podle dostupnosti respondentů v souvislosti s podmínkami ve školství během či po-koronavirové epidemii. Navržený cíl bude naplněn prostřednictvím vlastního vytvořeného testu. |