Rozvoj osobnosti pedagogů volného času v kontextu výuky street dance
Název práce v češtině: | Rozvoj osobnosti pedagogů volného času v kontextu výuky street dance |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Personal development of pedagogues of leisure in the context of teaching street dance |
Klíčová slova: | rozvoj osobnosti, pedagog volného času, lektoři tance street dance, volný čas, street dance |
Klíčová slova anglicky: | personal development, pedagogue of leisure, teachers of street dance, leisure time, street dance |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.11.2020 |
Datum zadání: | 24.11.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.11.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2021 |
Oponenti: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části se zabývám především tématem rozvoje osobnosti, jeho definicí, také pojmem osobnost a konkrétními oblastmi rozvoje osobnosti, které navazují na praktickou část práce. Dále vymezuji pedagogiku volného času a s tím související i náplň práce pedagoga volného času. Ke konci teoretické části vysvětluji tanec street dance, jeho historii i pár tanečních stylů a center v České republice. V praktické části se snažím pomocí kvantitativní metody, dotazníku, přijít na spojitost mezi pedagogickou prací pedagoga volného času, konkrétně u lektora tance výukou street dance a rozvojem jeho osobnosti v konkrétních oblastech. |
Seznam odborné literatury |
Odborná literatura
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3434-7. ČAČKA, Otto. Psychologie vrstev duševního dění osobnosti a jejich autodiagnostika. Vyd. 2., opr. a dopl. Brno: Doplněk, 1998. ISBN 80-7239-010-4. ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996. ISBN 80-85866-15-3. FIEDLER, Martin. Hip hop forever. Olomouc: HANEX, 2003. ISBN 80-85783-41-X. HÁJEK, B., HOFBAUER B, PÁVKOVÁ, J., Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1. HÁJEK, Bedřich, Děti, vedoucí, volný čas, Praha, Institut dětí a mládeže, 2004. ISBN 80-86784-06-1. HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6. HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ, Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5. HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3. KOLÁŘ, Jan a Bohumíra LAZAROVÁ, ed. K sobě, k druhým, k profesi: teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4595-8. KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Jozef VÝROST, ed. Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Grada, 2001. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0180-4. LAUSTER, Peter. Sebevědomí: jak získat sebejistotu a neztratit cit. Praha: Knižní klub, 1993. ISBN 80-85634-22-8. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9 PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5. PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd., V Grada Publishing 2. Praha: Grada. 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3133-9. SMÉKAL, Vladimír. O lidské povaze: krátká zamyšlení nad psychickou a duchovní kulturou osobnosti. Brno: Cesta, 2005.ISBN 80-7295-069-X. SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti: člověk v zrcadlení [i. e. zrcadle] vědomí a jednání. 3., opr. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2009. ISBN 978-80-87029-62-6. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Osobnost a její rozvoj. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7368-620-8. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1832-6. VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2004, ISBN 80-246-0841-3. VALIŠOVÁ, Alena a Jaroslav Kóťa. Asertivní výchovné působení a rozvoj sebevědomí: [sborník z výzkumného projektu EXTRA „Asertivita a rozvoj sebevědomí“.]. Praha: PFUK, 1995. ISSN 0862-4461. Odborné články ALRIDGE, Derrick P. a STEWART, James B. Introduction: Hip hop in history: Past, Present and Future. In: The Journal of African American History. Vyd. 3. Chicago: The University of Chicago Press on behalf of Association for the Study of African American Life and History, 2005, 90(3), str. 190-195, [online]. [cit. 2021-3-28]. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/pdf/20063997.pdf?refreqid=excelsior%3A8aaac48ce7a912cf3fd3701cc01f7f49 GILLERNOVÁ, I. Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí. In: Pedagogická a psychologická diagnostika Praha, Katedra psychologie, FF UK, 14. aktualizace, [online]. [cit. 2021-4-30]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/9891/v.pdf GILLERNOVÁ , I. Sociální dovednosti jako součást profesní kompetence učitele. In: Pedagogická orientace, Praha: Česká pedagogická společnost, 2003, č. 2, s. 83-94, ISSN 1211-4669. [online]. [cit. 2021-4-30]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6791 Slovníky Cambridge Advanced Learner's Dictionary & Thesaurus, Cambridge University Press, [online]. [cit. 2021-3-30]. Dostupné z: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/street-dance HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ, Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5. Internetové zdroje Louglin, Lucy. What is street dance. In: Elevate arts [online] 16. 5. 2017 [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://elevateartsuk.co.uk/what-is-street-dance/ Historie české street dance scény. In: Beatlife.cz - because beat is your life [online] 26. 5. 2011 [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://beatlife.cz/index.php/tanec/item/796-historie-ceske-street-dance-sceny Lockin, taneční styl. In: HDC Taneční centrum [online]. [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://www.hdc.cz/tanecni-styly/lockin/ House dance. In: 331 Dance studio Olomouc [online]. [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://www.331.cz/tanecni-styly/house-dance/ Dancehall: tanec původem z Jamajky. In: T-Bass taneční skupina [online]. [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://www.t-bass.cz/o-nas/street-dance/dancehall/ O NÁS. In: HDC Taneční centrum [online]. 31. 5. 2016 [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://www.hdc.cz/clanky/o-nas/ O nás: kdo jsme a co děláme. In: Beat up, dance studio Ostrava. [online]. Aktualizace: 2019 [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: http://ostrava.beatup.cz/cz/ Danceway. In: Danceway: Dance school. [online]. [cit. 2021-01-31]. Dostupné z: https://danceway.cz/o-dance-way/ Seriál Hip hop revolution, Season 1, Episode 1, Banger Films, Darby Wheeler, Canada, Netflix, 2016 |