Strategie a rizika užívání LSD za účelem transpersonálního poznání: případová studie skupiny uživatelů
Název práce v češtině: | Strategie a rizika užívání LSD za účelem transpersonálního poznání: případová studie skupiny uživatelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Strategies and risks of using LSD for transpersonal reasons: a case study of a group of users |
Klíčová slova: | LSD, psychonauti, transpersonální poznání, strategie užívání, rizika užívání |
Klíčová slova anglicky: | LSD, psychonauts, transpersonal cognition, strategies for use, risks of use |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaroslav Vacek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.10.2020 |
Datum zadání: | 29.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (B02236) |
Oponenti: | Mgr. Benjamin Petruželka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zmapovat a popsat charakteristiky užívání LSD za účelem transpersonálního poznání u dané skupiny. Přiblížit čtenáři vnímání transpersonální kognice a popsat strategie užívání. Zjistit, zda si autoexperimentální skupina uvědomuje rizika, která s sebou nese psychoaktivní látka a zda, případně s jakými strategiemi ochrany, s těmito riziky její členové pracují. Výzkumné otázky: - Jaké mají členové skupiny zkušenosti s LSD a jinými drogami? - Jaké mají členové skupiny očekávání od užívání a co jim to přináší? - Jaké mají skupinové strategie užívání? Jaké jsou role členů ve skupině? - Jaké má skupina bezpečnostní opatření? Uvědomují si její členové rizika užívání? Metody: - Metoda zakotvené teorie - Metoda vytváření trsů - Metoda zachycení vzorců Data získám kombinací individuálních rozhovorů a ohniskové skupiny, doplněné o dotazníky. |
Předběžná náplň práce |
. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
. |