Games - teaching mathematics through the medium of a foreign language
Název práce v češtině: | Hry - výuka matematiky v cizím jazyku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Games - teaching mathematics through the medium of a foreign language |
Klíčová slova: | Minecraft, geometrie, matematika, video hry, motivace, vnitřní a vnější |
Klíčová slova anglicky: | Minecraft, Motivation, Video Games, Intrinsic and extrinsic, Geometry, Mathematics |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.10.2020 |
Datum zadání: | 29.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 16.05.2023 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.05.2023 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámení se s různými přístupy k metodě CLIL
2. Výběr vhodné hry pro realizaci experimentálního vyučování 3. Příprava materiálů a plánů pro výuku vybraného tématu metodou CLIL s využitím vybrané hry 4. Naplánování a provedení experimentu 5. Analýza experimentu, závěry, doporučení |
Seznam odborné literatury |
Učebnice, metodické příručky a sbírky úloh
Tištěné a internetové zdroje terminologie Š. Novoveský, K. Križalkovič, I. Lečko: 777 matematických zábav a her (Knižnice všeobecného vzdělání - Maják, ze slovenštiny přeložil Zdeněk Trefný, v Praze vydáno r. 1971, Státní pedagogické nakladatelství) E. Krejčová, M. Volfová: Didaktické hry v matematice (Vydalo nakladatelství Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2001) K. Foltinová, J. Novotná: Matematické hry a soutěže na druhém stupni základní školy (Vydalo Pedagogické centrum v Praze r. 1997) A. Jančařík: Hry v matematice (Univerzira Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha 2007) Hejný, Novotná, Stehlíková: 25 kapitol z DMLANGÉ, General ed.: Gisella. TIE-CLIL professional development course. Milano: TIE-CLIL, 2002. ISBN 88-900-6491-9. Langé, Edited by David Marsh. Using languages to learn and learning to use languages: an introduction to content and language integrated learning for parents and young people. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä on behalf of TIE-CLIL, 2000. ISBN 95-139-0765-1. Langé, Edited by David Marsh and Gisella Langé. Using languages to learn and learning to use languages: a research-driven TIE-CLIL foundation course reader. Jyväskylá, Finland: University of Jyväskylä, Continuing Education Centre, 2000. ISBN 95-139-0519-5 Literatura bude průběžně doplňována. |
Předběžná náplň práce |
Teoretický základ (hry ve vyučování matematice, vztah žáků k matematice, motivace)
Příprava výukové jednotky ze zvolené oblasti matematiky využívající vybranou hru Zpracování zvoleného celku pro výuku metodou CLIL Vypracování konečné podoby materiálů pro realizaci Analýza průběhu výuky metodou CLIL Doporučení pro praxi Závěry |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Theoretical background (games in mathematical education, pupils' attitudes towards mathematics, motivation) Preparation of lesson plans and materials for a selected domain of mathematics using the game Elaboration of the selected topic for CLIL teaching Creation of the final form of materials for the realization Analysis of the experiment Recommendations for practice Conclusions |