Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Games - teaching mathematics through the medium of a foreign language
Název práce v češtině: Hry - výuka matematiky v cizím jazyku
Název v anglickém jazyce: Games - teaching mathematics through the medium of a foreign language
Klíčová slova: Minecraft, geometrie, matematika, video hry, motivace, vnitřní a vnější
Klíčová slova anglicky: Minecraft, Motivation, Video Games, Intrinsic and extrinsic, Geometry, Mathematics
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 26.10.2020
Datum zadání: 29.10.2020
Datum a čas obhajoby: 16.05.2023 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc., Dr.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se s různými přístupy k metodě CLIL
2. Výběr vhodné hry pro realizaci experimentálního vyučování
3. Příprava materiálů a plánů pro výuku vybraného tématu metodou CLIL s využitím vybrané hry
4. Naplánování a provedení experimentu
5. Analýza experimentu, závěry, doporučení
Seznam odborné literatury
Učebnice, metodické příručky a sbírky úloh
Tištěné a internetové zdroje terminologie

Š. Novoveský, K. Križalkovič, I. Lečko: 777 matematických zábav a her (Knižnice všeobecného vzdělání - Maják, ze slovenštiny přeložil Zdeněk Trefný, v Praze vydáno r. 1971, Státní pedagogické nakladatelství)
E. Krejčová, M. Volfová: Didaktické hry v matematice (Vydalo nakladatelství Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2001)
K. Foltinová, J. Novotná: Matematické hry a soutěže na druhém stupni základní školy (Vydalo Pedagogické centrum v Praze r. 1997)
A. Jančařík: Hry v matematice (Univerzira Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha 2007)
Hejný, Novotná, Stehlíková: 25 kapitol z DMLANGÉ, General ed.: Gisella. TIE-CLIL professional development course. Milano: TIE-CLIL, 2002. ISBN 88-900-6491-9.
Langé, Edited by David Marsh. Using languages to learn and learning to use languages: an introduction to content and language integrated learning for parents and young people. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä on behalf of TIE-CLIL, 2000. ISBN 95-139-0765-1.
Langé, Edited by David Marsh and Gisella Langé. Using languages to learn and learning to use languages: a research-driven TIE-CLIL foundation course reader. Jyväskylá, Finland: University of Jyväskylä, Continuing Education Centre, 2000. ISBN 95-139-0519-5

Literatura bude průběžně doplňována.
Předběžná náplň práce
Teoretický základ (hry ve vyučování matematice, vztah žáků k matematice, motivace)
Příprava výukové jednotky ze zvolené oblasti matematiky využívající vybranou hru
Zpracování zvoleného celku pro výuku metodou CLIL
Vypracování konečné podoby materiálů pro realizaci
Analýza průběhu výuky metodou CLIL
Doporučení pro praxi
Závěry
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce

Theoretical background (games in mathematical education, pupils' attitudes towards mathematics, motivation)
Preparation of lesson plans and materials for a selected domain of mathematics using the game
Elaboration of the selected topic for CLIL teaching
Creation of the final form of materials for the realization
Analysis of the experiment
Recommendations for practice
Conclusions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK