Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Úlohy pro práci s aplety - axiom o měření v kvantové mechanice
Název práce v češtině: Úlohy pro práci s aplety - axiom o měření v kvantové mechanice
Název v anglickém jazyce: Tasks accompanying applets - measurement in quantum mechanics
Klíčová slova: interaktivní aplety|kvantová mechanika|konceptuální úlohy|posloupnost úloh|axiom o měření v kvantové mechanice
Klíčová slova anglicky: interactive applets|quantum mechanics|conceptual tasks|learning sequence|measurement in quantum mechanics
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.10.2020
Datum zadání: 04.11.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2021
Datum a čas obhajoby: 01.07.2021 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:26.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 01.07.2021
Oponenti: RNDr. Vojtěch Kapsa, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Seznámit se s dostupnými aplety a jejich kolekcemi z kvantové mechaniky se zaměřením na ty, které ilustrují axiom o měření
2) Seznámit se s publikovanými úlohami, které doprovázejí vybrané aplety
3) Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat z existujících úloh úlohy vhodné pro vybrané aplety a doplnit je úlohami nově vytvořenými tak, aby vytvořily sekvenci vhodnou pro studenty úvodního vysokoškolského kurzu kvantové mechaniky
4) V případě potřeby vybrané úlohy přeložit do češtiny
5) Všechny úlohy technicky zpracovat tak, aby mohly být publikovány u vybraných apletů či na stránkách řešitelského pracoviště a byly tak veřejně dostupné
6) Vypracovat stručná vzorová řešení vytvořených sekvencí úloh

Seznam odborné literatury
PhET Interactive Simulations project – Interactive Simulations for Science and Math. University of Colorado Boulder. Dostupné online: https://phet.colorado.edu/.
Belloni M., Christian W., Cox A. J.: Physlet Quantum Physics: An Interactive Introduction. Pearson Prentice Hall, 2006. Aplety jsou dostupné take online https://www.compadre.org/pqp/
Kohnle A. (vedoucí týmu) a kol.: The Quantum Mechanics Visualisation Project. University of St Andrews. [cit. 4. 9. 2020] Dostupné online: https://www.st-andrews.ac.uk/physics/quvis/
Kohnle A. a kol. A new multimedia resource for teaching quantum mechanics concepts. Am. J. Physics 80, 148 (2012); https://doi.org/10.1119/1.3657800
Mazur, E. (1997). Peer instruction: a user’s manual. Upper Saddle River: Prentice Hall, Inc.
Pollock, S. et al. (n. d.). Concept Tests and Course Materials from CU Boulder. http://www.colorado.edu/physics/EducationIssues/cts/
Pollock S., Passante G., Sadaghiani H.: Adaptable Curricular Exercises for Quantum Mechanics. Součást serveru PhysPort. https://www.physport.org/curricula/ACEQM/index.cfm
a další dle pokynů vedoucí práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK