Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výzkum postojů generace Z k fast fashion řetězcům
Název práce v češtině: Výzkum postojů generace Z k fast fashion řetězcům
Název v anglickém jazyce: Research: Generation Zs attitudes towards fast fashion industry
Klíčová slova: Generace Z, Rychlá móda, Česká republika, Udržitelnost v módě, Udržitelné kolekce, Postoj, Marketingový mix rychlé módy, Zelený marketing
Klíčová slova anglicky: Generation Z, Fast Fashion, Czech Republic, Sustainability in Fashion, Sustainable Collections, Attitude, Fast Fashion Marketing Mix, Green Marketing
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.10.2020
Datum zadání: 22.10.2020
Datum a čas obhajoby: 14.09.2022 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2022
Oponenti: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AMA, 2021. Definitions of Marketing: Green Marketing. [Online]
Available at: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
Švaříček, R., 2010. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: portál.
Bick, R., 2018. The global environmental injustice of fast fashion. [Online]
Available at: https://doi.org/10.1186/s12940-018-0433-7
Boone, L., 2020. Influencer marketing. Salem Press Encyclopedia.
Danielová, K., 2006. Sociologický časopis. Praha: autor neznámý
Djedović, V., 2020. POST-MILENIJALCI: UPOZNAJMO GENERACIJU Z, místo neznámé: autor neznámý
Halada, J., 2016. Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmu a teorie oboru. Praha: Karolinum Press.
Harmon, A., 2018. Sustainable fashion. Salem: Salem Press Encyclopedia.
Hejlová, D., 2015. Public Relations. Praha: Grada publishing.
Hendl, J., 2005. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Karlíček, M., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: GRADA publishing.
Kotler, P., 2013. Marketing management. místo neznámé:Grada Publishing.
Malhotra, N., 2011. Review of Marketing Research : Special Issue - Marketing Legends.. místo neznámé:Bradford: Emerald Group Publishing Limited.
Mitterfellner, O., 2020. Fashion marketing and communication: theory and practice across the fashion industry. místo neznámé:Newgen Publishing UK.
Ottman, J. A., 2011. The new rules of green marketing: Strategies, tools and inspiration for sustainable branding. San Francisco, USA: USA: BERRET–KOEHLER.
Oxford, 2021. greenwash. [Online]
Available at: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/greenwash Perić, N., 2019. Analysis of Attitudes of GenZ Toward Media and Consumption: The Region of Balkans, Beograd: autor neznámý
Puiu, S., 2016. GENERATION Z – A NEW TYPE OF CONSUMERS, Craiova: autor neznámý Roll, M., 2020. The Secret of Zara’s Success: A Culture of Customer Co-creation. [Online] Available at: https://martinroll.com/resources/articles/strategy/the-secret-of-zaras-success-a- culture-of-customer-co-creation/
42
Saavedra, C. M. C., 2020. Are you “in” or are you “out”?: Impact of FoMO (Fear of Missing Out) on Generation Z’s Masstige- brand Apparel Consumption, místo neznámé: autor neznámý
Smaliukiene, R., 2019. Generation Z and Consumption: How CommuniCation environment sHapes YoutH CHoiCes, místo neznámé: autor neznámý
Svobodová, H., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha : GRADA publishing.
Tahal, R., 2018. Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Praha: GRADA publishing. Wood, S., 2013. Generation Z as Consumers: Trends and Innovation, New York City: autor neznámý
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu komplexního vztahu mezi zástupci generace Z a řetězci rychlé módy. Jejím cílem definovat základní aspekty nákupního vztahu ke značkám těchto řetězců a vyhodnotit hlavní postoje zástupců. Důraz je kladen také na udržitelnost, která je v módním průmyslu stále více zmiňovaným tématem. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je představena problematika rychlé módy na příkladu její historie a její novodobá forma spolu s marketingovými strategiemi. Dále je rozebírána také generace Z jak z pohledu jejich hlavních charakteristik, tak i spotřební chování. Praktická část se věnuje analýze hloubkových rozhovorů se zástupci generační skupiny, kteří přibližují své osobní názory a postoje k řetězcům rychlé módy a udržitelnosti. Pro výzkum byla využita metoda kvalitativního šetření, díky které je možné nahlédnout do větší hloubky a lépe zanalyzovat pocity a postoje respondentů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor's thesis focuses on the analysis of the complex relationship between representatives of Generation Z and fast fashion chains. Its goal is to define the basic aspects of the purchasing relationship with the brands of these chains and to evaluate the main attitudes of the representatives. The emphasis is also on sustainability, which is an increasingly mentioned topic in the fashion industry. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the issue of fast fashion is presented using the example of its history and its modern form together with marketing strategies. Generation Z is also analysed both from the point of view of their main characteristics and consumer behaviour. The practical part is devoted to the analysis of in-depth interviews with representatives of the generation group, who bring their personal opinions and attitudes to fast fashion chains and sustainability. The qualitative research method was used for the research, thanks to which it is possible to look more deeply and better analyse the feelings and attitudes of the respondents.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK