Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktivizační a edukační aktivity v domovech pro seniory v období koronavirové krize
Název práce v češtině: Aktivizační a edukační aktivity v domovech pro seniory v období koronavirové krize
Název v anglickém jazyce: Activation and educational activities in retirement homes during the coronavirus crisis
Klíčová slova: Edukace seniorů, stáří, stárnutí, aktivizační programy, domov pro seniory, senior, koronavirus, krize
Klíčová slova anglicky: Education of elderly, old age, aging, activation programs, retirement home, elderly, coronavirus, crisis
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.11.2019
Datum zadání: 20.06.2020
Datum a čas obhajoby: 18.05.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2021
Oponenti: PhDr. Mgr. Michal Vostrý, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BENEŠOVÁ, Dana, 2014. Gerontagogika: vybrané kapitoly. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-7452-039-6.
KLEVETOVÁ, Dana, 2017. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0102-3.
MALÍKOVÁ, Eva, 2011. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3148-3.
MÜHLPACHR, Pavel, 2009. Gerontopedagogika. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5029-7.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ, 2015. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5446-8.
VETEŠKA, Jaroslav, 2017. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. 2. doplň. a rozš. vyd. Praha: Česká andragogická společnost. ISBN 978-80-905460-7-3.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory v době koronavirové krize. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů z této oblasti, popisuje kvalitu života seniorů a postoj společnosti k seniorům, funkce a cíle edukace seniorů, dále možné způsoby motivace a bariéry v edukaci seniorů a na konec význam a personální zajištění pro konání edukačních a aktivizačních činností v domovech pro seniory. Praktická část se poté zaměří na analýzu nabídky aktivizačních a edukačních aktivit pražských domovů pro seniory v době koronavirové krize. V závěru bude následovat komparace nabídky a průběhu těchto aktivit před a při stávajícím nouzovém stavu.

Cíl práce:
Cílem práce je analýza nabídky aktivizačních a edukačních aktivit v domovech pro seniory a identifikace změn této nabídky v průběhu koronavirové krize oproti období před ní.

Metody výzkumu:
Dotazníkové šetření, rozhovor

Návrh osnovy:
• Základní pojmy: Stáří (a jeho periodizace), stárnutí, senior, gerontagogika, domov pro seniory, koronavirová krize
• Kvalita života seniorů
• Postoj společnosti k seniorům
• Stárnutí společnosti a demografický vývoj
• Edukace seniorů (funkce a cíle, motivace a bariéry)
• Specifika práce se seniory
• Systém sociální péče o seniory v ČR
• Personální zajištění edukace seniorů v domovech pro seniory
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis is focused on the issue of offering activation and educational activities in retirement homes during the coronavirus crisis. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes definition of basic concepts of this problematics, describes the quality of life of elderly and society's attitude towards the elderly, functions and goals of education of elderly, possible ways of motivation and barriers in education of elderly and finally the importance and staffing for educational and activation activities in retirement homes. The practical part will focus on the analysis of activation and educational activities offer in prague retirement homes during the coronavirus crisis. In the end, a comparison of the offer and the course of these activities before and during the current state of emergency will follow.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK