Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zážitkové aktivity do hodin fyziky
Název práce v češtině: Zážitkové aktivity do hodin fyziky
Název v anglickém jazyce: Experiential activities suitable for physics classes
Klíčová slova: zážitková pedagogika|výuka fyziky|aktivity do hodin
Klíčová slova anglicky: experiential learning|teaching physics|classroom activities
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.10.2020
Datum zadání: 29.10.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.11.2020
Oponenti: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s teoretickými principy zážitkové pedagogiky a metodikou uvádění zážitkových aktivit
2. Navrhnout aktivity využitelné v hodinách fyziky, ve kterých se uplatňují principy zážitkové pedagogiky
3. Navržené aktivity detailně rozpracovat nejenom z pohledu metodiky provedení, ale i z hlediska cílů, které je možné uvedením aktivity naplnit
4. Dle možností vybrané aktivity otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity
5. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce
Seznam odborné literatury
Z. Beneš et al., Instruktorský slabikář: metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. 2016.
I. Jirásek, Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). 2019.
R. Pelánek, Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2013.
P. Soják, V. Nýdrlová, M. Sedláková, a D. Klapko, Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. Masarykova univerzita, 2015.
S. D. Wurdinger, Using experiential learning in the classroom: practical ideas for all educators. Lanham, Md: ScarecrowEducation, 2005.
L. Slejšková a Sborovna (projekt), Škola zážitkem: zážitková pedagogika při výuce klíčových kompetencí a hodnocení žáků. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2011.
a další dle pokynů vedoucí práce

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK