Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Distanční praktická výuka a učení
Název práce v češtině: Distanční praktická výuka a učení
Název v anglickém jazyce: Distance practical teaching and learning
Klíčová slova: distanční, praktické cvičení, praktikum, online, on-line, biologie, laboratorní cvičení, distanční výuka, online výuka, praktické aktivity, pandemie, covid-19, učitelství, základní škola, gymnázium
Klíčová slova anglicky: distance, practical exercises, practicum, online, biology, laboratory exercises, distance education, online learning, practical activities, pandemic, COVID-19, teaching, elementary school, high school
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 19.04.2021
Datum zadání: 19.04.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 07.06.2022
Oponenti: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Dawson, V., Forster, P., & Reid, D. (2006). Information Communication Technology (ICT) integration in a science education unit for preservice science teachers; students’ perceptions of their ICT skills, knowledge and pedagogy. International Journal of Science and Mathematics Education, 4(2), 345–363. https://doi.org/10.1007/s10763-005-9003-x
Dolenc, K., Šorgo, A., & Ploj Virtič, M. (2021). The difference in views of educators and students on Forced Online Distance Education can lead to unintentional side effects. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10558-4
Donitsa-Schmidt, S., & Ramot, R. (2020). Opportunities and challenges: Teacher education in Israel in the Covid-19 pandemic. Journal of Education for Teaching, 0(0), 1–10. https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1799708
Chen, K., Chen, Y., Ling, Y., & Lin, J. (2020). The Individual Experience of Online Chemistry Teacher Education in China: Coping with COVID-19 Pandemic. Journal of Chemical Education, 97(9), 3265–3270. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00581
Kidd, W., & Murray, J. (2020). The Covid-19 pandemic and its effects on teacher education in England: How teacher educators moved practicum learning online. European Journal of Teacher Education, 43(4), 542–558. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1820480
Krutka, D. G., Bergman, D. J., Flores, R., Mason, K., & Jack, A. R. (2014). Microblogging about teaching: Nurturing participatory cultures through collaborative online reflection with pre-service teachers. Teaching and Teacher Education, 40, 83–93. https://doi.org/10.1016/j.tate.2014.02.002
Lai, J. W. M., & Bower, M. (2019). How is the use of technology in education evaluated? A systematic review. Computers & Education, 133(1), 27–42.
Mueller, J., Wood, E., Willoughby, T., Ross, C., & Specht, J. (2008). Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration. Computers & Education, 51(4), 1523–1537. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.02.003
Murphy, M. P. A. (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492–505. https://doi.org/10.1080/13523260.2020.1761749
Ploj Virtic, M., Dolenc, K., & Šorgo, A. (2021). Changes in Online Distance Learning Behaviour of University Students during the Coronavirus Disease 2019 Outbreak, and Development of the Model of Forced Distance Online Learning Preferences. European Journal of Educational Research, 10(1), 393–411.
Talanquer, V., Bucat, R., Tasker, R., & Mahaffy, P. G. (2020). Lessons from a Pandemic: Educating for Complexity, Change, Uncertainty, Vulnerability, and Resilience. Journal of Chemical Education, 97(9), 2696–2700. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c00627
Předběžná náplň práce
Práce přinese přehled možností uchopení distanční výuky praktických cvičení v biologii. Bude provedeno dotazníkové šetření mezi žáky středních škol a jejich učitely s cílem zjistit která biologická témata a které praktické aktivity byly vyučovány jako praktická cvičení během distanční výuky biologie vynucené pandemií covid-19. Dále bude popsáno, zda byla cvičení vyučována synchronně, či asynchronně, prostřednictvím kterých platforem a co z distanční výuky by žáci chtěli zachovat i pro post pandemickou výuku biologie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work will bring an overview of the possibilities of distance teaching of practical exercises in biology. A questionnaire survey will be conducted among high school students and their teachers in order to find out which biological topics and which practical activities were taught as practical exercises during the distance teaching of biology forced by the covid-19 pandemic. It will also be described whether the exercises were taught synchronously or asynchronously, through which platforms and what from distance learning students would like to maintain for post pandemic biology teaching.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK