Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Marketingové strategie vybraných československých a českých hudebních vydavatelství v první polovině devadesátých let 20. století
Název práce v češtině: Marketingové strategie vybraných československých a českých hudebních vydavatelství v první polovině devadesátých let 20. století
Název v anglickém jazyce: Marketing strategies of selected Czechoslovak and Czech music publishers in the first half of the 1990s
Klíčová slova: marketingový mix, marketingové strategie, hudební průmysl, gramofonový průmysl, hudební vydavatelství, hudební marketing, Československo, devadesátá léta, sametová revoluce, Supraphon, fyzický hudební nosič
Klíčová slova anglicky: marketing mix, marketing strategies, music industry, gramophone industry, music publishing, music marketing, Czechoslovakia, 1990s, velvet revolution, Supraphon, physical music carrier
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.10.2020
Datum zadání: 12.10.2020
Datum a čas obhajoby: 15.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2021
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi], Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2724-0

KOTLER, Philip & ARMSTRONG, Gary, 2004. Marketing, Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0513-2

KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu 2., přepracované a rozšířené vydání., Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5

HOLMAN, Robert, 2001. Ekonomie 2. přepracované a doplněné vydání, Praha: C.H.Beck. ISBN 80-7179-387-6

TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0206-8

HULL, Geoffrey P. & HUTCHINSON, Thomas William, STRASSER, Richard, 2010. The Music Business and Recording Industry. Taylor & Francis. ISBN 978-0415875608

MARTÍNKOVÁ, Aneta. Trendy v marketingu digitálního hudebního obsahu, 2017. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relations. Vedoucí práce Klimeš, David

MATOUŠEK, Daniel. Gramofonový průmysl v komunistickém Československu se zaměřením na dobu tzv. normalizace, 2013. Magisterská diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy. Gramofonový průmysl v komunistickém Československu. Vedoucí práce Pantůček, Viktor

MELER, Marcel & ŠKORO, Miroslav, 2013. (R)evolution of music marketing. In 23rd CROMAR Congress Marketing in a Dynamic Environment – Academic and Practical Insights. Lovran, Chorvatsko: Croatian Marketing Association. ISBN 978-953-7842-18-5

VACCARO, Valerie L. & COHN, Deborah Y., 2004. The Evolution of Business Models and Marketing Strategies in the Music Industry. In International Journal on Media Management.

ŠTILEC, Jiří, 2018. Proměny českého hudebního průmyslu po roce 1989. In Con tempo diverso / Vzdálená blízkost společného. Praha: Association for Central European Studies.

WOOD, Ethel, 2015. AP Comparative Government and Politics: An Essential Coursebook, Seventh Edition. WoodYard Publications. ISBN 978-0-9895395-5-5
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi vybraných československých a zejména českých hudebních vydavatelství po sametové revoluci. Čtenáře v teoretické části seznamuje s koncepty marketingové strategie a marketingového mixu v prostředí hudebního průmyslu. Na marketingovou teorii posléze autor navazuje popisem historického kontextu zkoumané doby. Praktická část práce je věnována výstupům ze tří individuálních hloubkových rozhovorů, které autor vedl s aktéry československého a českého hudebního průmyslu devadesátých let. Čtenář díky nim získá přehled o rozdělení a o podobě tehdejšího hudebního trhu a hudebního průmyslu. Tyto získané výstupy se autor pokouší zasadit do teoretického rámce a pomocí marketingového mixu shrnout a popsat podobu začínajícího hudebního marketingu v porevolučním Československu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis deals with marketing strategies of selected Czechoslovak and especially Czech music publishers after the Velvet Revolution. In the theoretical part, the reader is introduced to the concepts of marketing strategy and marketing mix in the music industry. The author then follows up on marketing theory by describing the historical context of the researched period. The practical part of the thesis is devoted to the results of three individual in-depth interviews that the author conducted with participants of the Czechoslovak and Czech music industry in the 1990s. Thanks to them, the reader will gain an overview of the division and shape of the then music market and music industry. The author tries to put these obtained outputs into a theoretical framework and with the help of a marketing mix to summarize and describe the form of beginning music marketing in post-revolutionary Czechoslovakia.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK