Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty
Název práce v češtině: Specifika spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty
Název v anglickém jazyce: Specifics of cooperation between the current Czech alternative music scene and commercial entities
Klíčová slova: Alternativa, alternativní hudba, současná česká hudba, komerční subjekty, spolupráce, marketingová komunikace, marketingová spolupráce
Klíčová slova anglicky: Alternative, alternative music, contemporary Czech music, commercial subjects, cooperation, marketing communication, marketing cooperations
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.10.2020
Datum zadání: 12.10.2020
Datum a čas obhajoby: 16.06.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H107, Hollar - místn. č. 107
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2021
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BENNETT, Andy a Paula GUERRA, ed. DIY cultures and underground music scenes. London: Routledge, 2019. ISBN 978-0-415-78698-0.
BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-51-4.
JOHNOVÁ, Radka, ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.
SLABÝ, Zdeněk Karel, SLABÝ, Petr. Svět jiné hudby. Praha: Volvox Globator, 2002. ISBN 80-7207-494-6.
SLABÝ, Zdeněk Karel, SLABÝ, Petr. Svět jiné hudby 2. Praha: Volvox Globator, 2007. ISBN 978-80-7207-661-1.
VESELÝ, Karel, JURKOVÁ, Zuzana a MADEROVÁ, Blanka. Dotknout se světa / To touch the World. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013. ISBN 978-80-87398-38-8.
Předběžná náplň práce
V hudebním průmyslu je obvyklá spolupráce aktérů hudební scény, tedy interpretů, klubů, festivalů, promotérů a dalších součástí hudebního průmyslu, s komerčními subjekty, jako jsou například firmy a značky, které přímo nesouvisejí s hudební produkcí, a to ve formě sponzoringu, product placementu, účinkování umělců v reklamách a podobně. Tento jev bývá nejvýraznější u tzv. mainstreamu, tedy hlavního a populárního hudebního proudu. Ke spolupráci s komerční sférou však dochází i v případě alternativní hudební scény, ačkoli k tomuto jevu nedochází tak často, jako je tomu u mainstreamu, nebo mu není věnována větší pozornost.
Tato práce se zaměřuje na zmapování kooperace mezi aktéry české a okrajově slovenské alternativní hudební scény a komerční sférou v posledních letech a vyhodnocení specifik takové spolupráce. Cílem bakalářské práce je zodpovědět otázku: „Jakým způsobem funguje spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty?“.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
It is common in the music industry for music actors, such as performers, clubs, festivals, promoters and other parts of the music industry, to cooperate with commercial entities, such as companies and brands not directly related to music production, in the form of sponsorship, product placement, performance of artists in commercials and the like. This phenomenon is most prominent in the so-called mainstream, thus the mainstream and popular music stream. However, cooperation with the commercial sphere also occurs in the case of the alternative music scene, although this phenomenon does not occur as often as in the mainstream, or it is not given more attention.
This work focuses on mapping the cooperation between the actors of the Czech and marginally Slovak alternative music scene and the commercial sphere in recent years and evaluating the specifics of such cooperation. The aim of the bachelor's thesis is to answer the question: "How does the cooperation between the current Czech alternative music scene and commercial entities work?".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK