Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hybridizace konceptu TV stanic na příkladu CNN Prima News
Název práce v češtině: Hybridizace konceptu TV stanic na příkladu CNN Prima News
Název v anglickém jazyce: Hybridization of TV channelsˇformat on the case of CNN Prima News
Klíčová slova: globalizace, CNN, CNN International, glokalizace, CNN Prima NEWS, hybridizace, zprávy
Klíčová slova anglicky: globalisation, CNN, CNN International, glocalisation, CNN Prima NEWS, hybridisation, news
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Miessler
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.10.2020
Datum zadání: 09.10.2020
Datum a čas obhajoby: 23.06.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2021
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ROBERTSON, Rolands, 2000. Globality, Modernity and the Issue of Postmodernity. Globalization: Social Theory and Global Culture [online]. United Kingdom : SAGE Publications, 138-145 [cit. 2021-04-17]. ISBN 9780803981874. Dostupné z: doi:10.4135/9781446280447.n10
ROBERTSON, Roland, 1995. Glocalization: Time-Space and Homogeneity-Heterogeneity. Global Modernities [online]. United Kingdom : SAGE Publications, 25-44 [cit. 2021-04-17]. ISBN 9780803979482. Dostupné z: doi:10.4135/9781446250563.n2
SPARKS, Colin, 2007. What's wrong with globalization? Global Media and Communication [online]. 3(2), 133-155 [cit. 2021-04-17]. ISSN 1742-7665. Dostupné z: doi:10.1177/1742766507078413
STRAUBHAAR, Joseph D., 2007. World television: From global to local [online]. 1. Los Angeles, London: Sage [cit. 2021-4-28]. ISBN 9781452204147. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,shib&db=cat04374a&AN=kup.002413118&lang=cs&site=eds-live&scope=site
STRAUBHAAR, Joseph D. Beyond Media Imperialism: Assymetrical Interdependence and Cultural Proximity. Critical Studies in Media Communication [online]. March 1991, 8(1), 39-59 [cit. 2021-5-1]. Dostupné z: doi:10.1080/15295039109366779
KRAIDY, Marwan M., 2005. Hybridity, or the Cultural Logic of Globalization [online]. Temple University Press [cit. 2021-5-4]. ISBN 978-1-59213-145-7. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/j.ctt1bw1k8m
KRAIDY, Marwan M., 2002. Hybridity in Cultural Globalization. Communication Theory [online]. 12(3), 316-339 [cit. 2021-4-4]. ISSN 1050-3293. Dostupné z: doi:10.1111/j.1468-2885.2002.tb00272.x
APPADURAI, Arjun, 1990. Disjuncture and Difference in the Global Cultural Economy. Theory, Culture & Society [online]. 7(2-3), 295-310 [cit. 2021-4-3]. ISSN 0263-2764. Dostupné z: doi:10.1177/026327690007002017
NEDERVEEN PIETERSE, Jan. Globalisation as Hybridisation. International Sociology [online]. 1994(9), 161-184 [cit. 2021-04-17]. Dostupné z: doi:10.1177/026858094009002003
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá vznikem a adaptací konceptu televize CNN Prima NEWS na českém trhu a jeho možné hybridizace. Expanze globálních mediálních korporací je fenoménem 20. století, jehož vliv přetrval do současnosti. Televizní společnosti zřizují centrály, pobočky či prostřednictvím prodeje licencí oslovují publikum pomocí lokalizovaných stanic. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty globální kultury, glokalizace a hybridizace. Standardizací úspěšných vzorců si společnosti posilují postavení na globálním trhu, rozšiřují svůj vliv a v neposlední řadě jde o výnosnou prosperující činnost nevyžadující nepoměrně vysoké náklady. V práci je zachycen příchod licenčního konceptu globální televizní stanice na český mediální trh. Práce rozvíjí spojení globální zpravodajské značky CNN s českou komerční televizí. Tato spojení a odchylky jsou rozpracovány a porovnávány na základě třech konfrontovatelných oblastech. Zároveň je vyhodnoceno, čím se tento koncept vyznačuje a jaké jsou jeho možné formy hybridizace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the origin and adaptation of the concept of CNN Prima NEWS on the Czech market and its possible hybridization. The expansion of global media corporations is a phenomenon of the 20th century that affects persisted till present. The television companies set up centers, branches or, through the sale of licenses, reach its audience through localized television stations. This thesis approaches the theory of globalization with a focus on the concepts of global culture, glocalization and hybridization. With standardization of successful patterns the companys strengthen the its positions in the global market, expand their influence and, last but not least, it is a profitable prosperous activity that does not require high costs. The thesis captures the arrival of the licensing concept of a global television station on Czech media market. The thesis develops connection of the global news brand CNN with Czech commercial television. These connections and deviations are elaborated and compared on the basis of three confrontable areas. At the same time, it is evaluated what creates this concept and what are its possible forms of hybridization.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK