Menstruace pohledem dospívajících dívek
Název práce v češtině: | Menstruace pohledem dospívajících dívek |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Menstruation as Seen by Teenage Girls |
Klíčová slova: | menstruace, dospívající dívky, poruchy menstruačního cyklu, pohled na menstruaci |
Klíčová slova anglicky: | menstruation, adolescent girls, menstrual disorders, comprehension of menstruation |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav sociálního lékařství (15-190) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jana Matulová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.09.2020 |
Datum zadání: | 23.09.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 09.06.2021 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.04.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 23.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.06.2021 |
Oponenti: | Mgr. Eva Vachková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce pojednává o menstruaci dospívajících dívek. Poukazuje především na to, jak dívky menstruaci vnímají, zdali mají dívky ohledně menstruace nějaké znalosti a jaké bio-psycho-sociální dopady na dívky menstruace má.
První část práce je teoretická, popisuje anatomii ženského pohlavního orgánu, pohlavní vývoj ženy, fáze menstruačního cyklu, hormony ovlivňující menstruační cyklus, poruchy men-struačního cyklu, historii menstruace, mýty menstruace a náboženské pojetí menstruace. Druhá část práce je empirická, obsahuje cíle práce, její předpoklady a vyhodnocení vý-sledků dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo dozvědět se, co pro dívky menstruace znamená, jak ji prožívají, zmapovat jejich znalosti o menstruaci a zjistit, jaký má menstruace na dívky bio-psycho-sociální dopad. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis deals with the menstruation of adolescent girls. It points out, in par-ticular, how girls perceive menstruation, whether girls have any knowledge about menstruation, and what bio-psycho-social effects menstruation has on girls.
The first part of the work is theoretical, describes the anatomy of the female genital or-gans, sexual development of women, phases of the menstrual cycle, hormones affecting the menstrual cycle, disorders of the menstrual cycle, history about menstruation, myths of men-struation, and the religious conception of menstruation. The second part of the work is empirical, contains the objectives of the work, its as-sumptions, and evaluation of the results of the questionnaire survey. The research aimed to learn what menstruation means for girls, what they experience, to chart their knowledge about menstruation, and to find out how menstruation has a bio-psycho-social impact on girls. |