Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Název práce v češtině: Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Název v anglickém jazyce: Teaching mathematics online in a selected year of the lower level of an eight-year grammar school
Klíčová slova: Online výuka; školní matematika; osmileté gymnázium; rovnice;
Klíčová slova anglicky: online teaching; school mathematics; grammar school; equation;
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Kaslová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 23.10.2020
Datum zadání: 23.10.2020
Datum a čas obhajoby: 07.09.2021 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka prostuduje příslušnou literaturu (žák dané věkové kategorie; online výuka a její přínos i úskalí; vybrané matematické téma a jeho uplatnění v učebnicích a v didaktice matematiky); absolvuje sérii hospitací v hodinách matematiky ve vybraném ročníku nižšího gymnázia; seznámí se s technikami online výuky obecně i s těmi,které jsou užity v dané třídě; připraví a odučí sérii po sobě následujícíh hodin matematiky online k jednomu tématu dle dohody s kmenovým vyučujícím; přípravy na hodiny a jejich realizaci analyzuje, užije metodu analýzy apriori a posteriori, do analýzy zahrne dílčí i závěrečné analýzy provedené v diskusi s kmenovým učitelem; své zkušenosti shrne a zasadí do teoretického rámce; v diskusi a didaktických doporučeních zohlední různé pohledy.
Seznam odborné literatury
knižní publikace:
ANDERSON, Lorin W. a David R. KRATHWOHL. A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: a Revision of Bloom‘s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman, 2001, 352 p. ISBN 08-013-1903-X.
ČERNÝ, M. a kol. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7
DOWNES, Stephen. An Introduction to Connective Knowledge [online]. 2005 [cit. 2015-01-22]. Dostupné z: http://www.immagic.com/eLibrary/ARCHIVES/GENERAL/BLOGS/S051222D.pdf
autorka aktivně vyhledá další publikace k online i k distanční výuce i ve starších zahraničních zdrojích

články vztahující se k výuce online lze dohledat i v souvislosti se zkratkami
(LMS = en:Learning management system; CMS = w:en: Course Management System; VLE = w:en: Virtual Learning Environment)
Pařilová H. Distanční vzdělávání - forma, didaktika, efektivita, zkušenosti, organizace (text ESF)

DIPLOMOVÉ PRÁCE
Šorm M. Systém na podporu distančního vzdělávání. MU Brno (a další)

Internetové zdroje:
https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22481/JAK-UCIT-ONLINE.html
https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22475/10-DUVODU-PROC-JE-VOLBA-VHODNEHO-VZDELAVACIHO-PROSTREDI-PRO-ONLINE-VYUKU-TAK-DULEZITA.html
https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22456/7-TIPU-PRO-ONLINE-VYUKU-JOHNA-SPENCERA.html
http://www.nuov.cz/jaky-je-rozdil-mezi-dalkovym-a-vecernim-studiem
Předběžná náplň práce
1) studium zdrojů
2) příprava akčního výzkumu, výběr školy a ročníku a tematického celku
3) realizace výuky online s autoreflexí a postreflexí a reflexí kmenového vyučujícího (s využitím videozáznamu)
4) evidence dat včetně zpětné vazby (i od žáků)
5) analýza, doporučení
6) závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1) study of resources
2) preparation of action research, selection of the year and thematic unit
3) implementation of online teaching with self-reflection and post-reflection and reflection of the core teacher (using video recording)
4) data registration including feedback (also from pupils)
5) analysis, recommendations
6) conclusions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK