Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Název práce v češtině: | Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching mathematics online in a selected year of the lower level of an eight-year grammar school |
Klíčová slova: | Online výuka; školní matematika; osmileté gymnázium; rovnice; |
Klíčová slova anglicky: | online teaching; school mathematics; grammar school; equation; |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Kaslová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.10.2020 |
Datum zadání: | 23.10.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2021 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Autorka prostuduje příslušnou literaturu (žák dané věkové kategorie; online výuka a její přínos i úskalí; vybrané matematické téma a jeho uplatnění v učebnicích a v didaktice matematiky); absolvuje sérii hospitací v hodinách matematiky ve vybraném ročníku nižšího gymnázia; seznámí se s technikami online výuky obecně i s těmi,které jsou užity v dané třídě; připraví a odučí sérii po sobě následujícíh hodin matematiky online k jednomu tématu dle dohody s kmenovým vyučujícím; přípravy na hodiny a jejich realizaci analyzuje, užije metodu analýzy apriori a posteriori, do analýzy zahrne dílčí i závěrečné analýzy provedené v diskusi s kmenovým učitelem; své zkušenosti shrne a zasadí do teoretického rámce; v diskusi a didaktických doporučeních zohlední různé pohledy. |
Seznam odborné literatury |
knižní publikace:
ANDERSON, Lorin W. a David R. KRATHWOHL. A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: a Revision of Bloom‘s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman, 2001, 352 p. ISBN 08-013-1903-X. ČERNÝ, M. a kol. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7 DOWNES, Stephen. An Introduction to Connective Knowledge [online]. 2005 [cit. 2015-01-22]. Dostupné z: http://www.immagic.com/eLibrary/ARCHIVES/GENERAL/BLOGS/S051222D.pdf autorka aktivně vyhledá další publikace k online i k distanční výuce i ve starších zahraničních zdrojích články vztahující se k výuce online lze dohledat i v souvislosti se zkratkami (LMS = en:Learning management system; CMS = w:en: Course Management System; VLE = w:en: Virtual Learning Environment) Pařilová H. Distanční vzdělávání - forma, didaktika, efektivita, zkušenosti, organizace (text ESF) DIPLOMOVÉ PRÁCE Šorm M. Systém na podporu distančního vzdělávání. MU Brno (a další) Internetové zdroje: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22481/JAK-UCIT-ONLINE.html https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22475/10-DUVODU-PROC-JE-VOLBA-VHODNEHO-VZDELAVACIHO-PROSTREDI-PRO-ONLINE-VYUKU-TAK-DULEZITA.html https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22456/7-TIPU-PRO-ONLINE-VYUKU-JOHNA-SPENCERA.html http://www.nuov.cz/jaky-je-rozdil-mezi-dalkovym-a-vecernim-studiem |
Předběžná náplň práce |
1) studium zdrojů
2) příprava akčního výzkumu, výběr školy a ročníku a tematického celku 3) realizace výuky online s autoreflexí a postreflexí a reflexí kmenového vyučujícího (s využitím videozáznamu) 4) evidence dat včetně zpětné vazby (i od žáků) 5) analýza, doporučení 6) závěr |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1) study of resources
2) preparation of action research, selection of the year and thematic unit 3) implementation of online teaching with self-reflection and post-reflection and reflection of the core teacher (using video recording) 4) data registration including feedback (also from pupils) 5) analysis, recommendations 6) conclusions |