Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
Název práce v češtině: Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
Název v anglickém jazyce: The community circle and its contribution to the development of relationships between students
Klíčová slova: komunitní kruh, vyčleňování, klima třídy, rozvoj vztahů, práce s kolektivem, rozvoj komunikace
Klíčová slova anglicky: community circle, social exclusion, classroom climate, development of relationships, work with a team, development of communication
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.09.2020
Datum zadání: 16.09.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.09.2020
Datum a čas obhajoby: 20.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 20.09.2022
Oponenti: doc. Pavlína Janošová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Vymezení cíle: Cílem diplomové práce je postihnout, jak může komunitní kruh pomoci k zapojení všech žáků do kolektivu třídy. Cílem šetření je zjistit, jaký dopad má, podle učitelů, užívání komunitního kruhu do vztahů mezi žáky. Cíl má tři dílčí cíle: (1) popis komunitního kruhu, (2) jeho užití ve školní třídě a (3) jeho dopad do vztahů žáků v jejich třídě.
Vymezení pojmů: komunitní kruh, vztahy ve školní třídě, vyčleňování, začleňování
Metodologie: Výzkumné šetření má dvě části: sběr dat a analýzu získaných dat. Jádrem tohoto šetření jsou rozhovory s učiteli. Pro analýzu dat je užito tematické kódování. Otevřeným kódováním se utvoří jednotky, kódy a kategorie a to pomocí metody papír a tužka. Pro interpretaci dat je užita technika vyložení karet.
Seznam odborné literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-2472-992-3.
KREJČOVÁ, Věra a Jana POCHE KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK