Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
Název práce v češtině: | Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The community circle and its contribution to the development of relationships between students |
Klíčová slova: | komunitní kruh, vyčleňování, klima třídy, rozvoj vztahů, práce s kolektivem, rozvoj komunikace |
Klíčová slova anglicky: | community circle, social exclusion, classroom climate, development of relationships, work with a team, development of communication |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Anna Pospíšilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.09.2020 |
Datum zadání: | 16.09.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.09.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 20.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.09.2022 |
Oponenti: | doc. Pavlína Janošová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Vymezení cíle: Cílem diplomové práce je postihnout, jak může komunitní kruh pomoci k zapojení všech žáků do kolektivu třídy. Cílem šetření je zjistit, jaký dopad má, podle učitelů, užívání komunitního kruhu do vztahů mezi žáky. Cíl má tři dílčí cíle: (1) popis komunitního kruhu, (2) jeho užití ve školní třídě a (3) jeho dopad do vztahů žáků v jejich třídě.
Vymezení pojmů: komunitní kruh, vztahy ve školní třídě, vyčleňování, začleňování Metodologie: Výzkumné šetření má dvě části: sběr dat a analýzu získaných dat. Jádrem tohoto šetření jsou rozhovory s učiteli. Pro analýzu dat je užito tematické kódování. Otevřeným kódováním se utvoří jednotky, kódy a kategorie a to pomocí metody papír a tužka. Pro interpretaci dat je užita technika vyložení karet. |
Seznam odborné literatury |
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-2472-992-3.
KREJČOVÁ, Věra a Jana POCHE KARGEROVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0. MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. |