Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Vnímání barev a jeho využití v marketingu
Název práce v češtině: Vnímání barev a jeho využití v marketingu
Název v anglickém jazyce: Perception of colours and its use in marketing
Klíčová slova: barvy, vnímání barev, marketing, teorie barev, symbolika barev
Klíčová slova anglicky: colours, perception of colours, marketing, colour theory, colour symbolism
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Aleš Svoboda
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.09.2020
Datum zadání: 21.09.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.09.2020
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: PhDr. Václav Hájek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat tématem vnímání barev a využitím barev v marketingu. Teoretická část se zaměří na historický vývoj výzkumu vnímání barev a jejich působení na člověka. Dále popíše současnou teorii barev a marketingem přijímanou symboliku barev, o kterou se při výběru vhodných barev pro své účely marketingová sféra opírá. Rovněž se práce bude věnovat odborným studiím, které se zabývají vlivem barev na konzumenty, a marketingovým postupům a metodám při výběru barev pro své aktivity. V empirické části si formou dotazníkového šetření pokusím ověřit své poznatky z teoretické části.
Seznam odborné literatury
Kulka, Jiří, Psychologie umění. 2. vyd., Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
Dannhofferová, Jana. Velká kniha barev: Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3785-7.
Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 4. vyd., Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
Goethe, Johann Wolfgang. Smyslově-morální účinek barev. Hranice: Fabula, 2004. ISBN 80-866-0013-0.
Itten, Johannes a Birren, Faber. The Elements of Color. A Treatise on the Color System of Johannes Itten Based on His Book The Art of Color. New York: Van Nostrand Reinhold. 1970. ISBN 0-471-28929-9
Pleskotová, Petra. Svět barev. Praha: Albatros, 1987. ISBN 13-806-87.14/66.
Veverková, Lada. Psychologie barev – prožívání barev a jejich preference. Československá psychologie, 46(1). Praha: Academia, 2002. ISSN 0009-062X.
Kohout, Václav. Historie a elementární základy teorie barev I. Školská fyzika, 2012(4). Plzeň: Fraus, 2012. ISSN 2336-2774. Dostupné z: https://sf.zcu.cz/cs/2012/4/3-historie-a-elementarni-zaklady-teorie-barev-i
Rathee, Rupa a Rajain, Pallavi. Role Colour Plays in Influencing Consumer Behavious, International Research Journal of Business Studies, 12(3). Jakarta: Prasetiya Mulya Publishing, 2019. ISSN 2089-6271.
Singh, Satyendra. Impact of color on marketing, Management Decision, 44(6), Winnipeg: Emerald, 2006. ISSN 0025-1747. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/00251740610673332
Amsteus, Martin et al. Colors in Marketing: A Study of Color Associations and Context (in) Dependence, International Journal of Business and Social Science, 6(3), Bahawalpur: Human Resource Management Academic Research Society. 2015. ISSN 2222-6990. Dostupné z: http://ijbssnet.com/journals/Vol_6_No_3_March_2015/4.pdf
Hallock, Joe. Color Assignment. Washington, 2003. Disertační práce. University of Washington, New Media Communications. Dostupné z: http://www.joehallock.com/?page_id=1281
Předběžná náplň práce
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Definice barvy
2.2. Historie vnímání barev
2.3. Současné studie o vnímání barev v marketingu
2.4. Základní symbolika barev a její využití v marketingu
2.5. Marketingové postupy a metody při výběru barev
3. Empirická část
4. Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1. Introduction
2. Theoretical Part
2.1. Definition of colour
2.2. History of colour perception
2.3. Current studies on colour perception in marketing
2.4. Basic symbolism of colours and its use in marketing
2.5. Marketing procedures and methods when choosing colours
3. Empirical Part
4. Conclusion
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK