Nakupování v „sekáčích“ bylo dlouhou dobu širokou veřejností vnímáno jako záležitost nonkonformistů, excentrických umělců nebo lidí s omezeným rozpočtem. Avšak konzumní filozofie tzv. rychlé módy, jejíž hnací sílou jsou neustále se měnící trendy, a dopady módního průmyslu na životní prostředí a světový trh práce se staly pro spoustu zákazníků důvodem pro hledání ekologičtějšího i etičtějšího způsobu zásobování šatníku. Zatímco někteří se nákupu oblečení vzdali úplně, guru módní obce obrátili pozornost k cirkulární ekonomice: ze secondhandu se staly vintage butiky a použitým kouskům se začalo říkat „pre-loved“. Tato práce se zaměřuje na výzkum toho, jaký význam mají vintage obchody pro pražské fashion-nadšence a nadšenkyně, kteří se snaží žít víc ekologicky, a jakou roli hrají v rozvoji udržitelné módy.