Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konstrukce amerického patriotismu v amerických sportovních a válečných filmech
Název práce v češtině: Konstrukce amerického patriotismu v amerických sportovních a válečných filmech
Název v anglickém jazyce: The construction of American patriotism in American sports and war movies
Klíčová slova: americký patriotismus, diskurzivní analýza, poststrukturalismus, americký film, americká identita
Klíčová slova anglicky: American patriotism, discursive analysis, poststructuralism, American film, American identity
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Kotvalová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.07.2020
Datum zadání: 29.07.2020
Datum a čas obhajoby: 19.01.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK313, 313, Malá učebna, 3.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2023
Datum proběhlé obhajoby: 19.01.2023
Oponenti: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Ve své práci budu zkoumat konstrukci amerického patriotismu v americkém válečném a sportovním filmu. Moje práce je z teoretického hlediska postavená na poststrukturalismu. Z metodologického hlediska použiji diskurzivní analýzu v rámci níž budou mobilizovány tyto dva americké filmy: Warrior jako sportovní a Americký sniper jako válečný film. Načež kritéria pro výběr jsem zvolit následující: 1. natočený po 11.9.2001 – nepopiratelný vliv na konstrukci americké identity měli teroristické útoky 11. září 2001, 2. děj filmu se odehrává po 11. září 2001 – zajímá mě formování identity v relativně nedávné historii a toto je veliký milník, 3. film měl minimálně nominaci na Oscara – takto zviditelněné filmy mají větší dosah k divákům, kvalita filmu má vliv na to, jak vážně divák daný film vnímá, 4. filmy jsou přístupné takřka po celém světě, 5. filmy mají hvězdné obsazení – herci hráli i v dalších celosvětově úspěšných filmech.
Seznam odborné literatury
1. CAMPBELL, David, 1998. Writing Security. University of Minnesota Press. ISBN 0-8166-3144-1.
2. HANSEN, Lene, 2006. Security as Practice: Discourse Analysis and the Bosnian War. Routledge. ISBN 0415326532.
3. YANOW, Dvora, 2006. Interpretation and method: Empirical research methods and the interpretive turn. Armonk: M.E. Sharpe. ISBN 9780765614636.
4. GODEHARDT, Nadine. It’s not about Facts, It’s about Meaning:: How Do Poststructuralists Advise Policymakers in questions of International Politics and Security? [online]. 2015 [cit. 2020-07-12].
5. ZEHFUSS, Maja, 2002. Constructivism in International Relations: The Politics of Reality. Cambridge University Press. ISBN 0521815444.
6. RIEGLER, Thomas, 2010. Through the Lenses of Hollywood: depictions of Terrorism in American Movies [online]. 11 [cit. 2020-07-12]. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/26298447?seq=1#metadata_info_tab_contents
7. DER DERIAN, James, 2010. God Is an American [online]. 3 [cit. 2020-07-12]. DOI: 10.2307/466765. Dostupné z: https://www.jstor.org/stable/466765?seq=1
8. ARI, Tayyar, 2019. Theories of International Relations II. Eskişehir: ANADOLU UNIVERSITY PRESS. ISBN 978-975-06-3511-3.
9. NEXTON, Daniel a Iver NEUMANN, 2006. Harry Potter and International Relations. Rowman & Littlefield Publishers. ISBN 0742539598
10. CASO, Federica, 2015. Popular Culture and World Politics: Theories, Methods, Pedagogies. E-International Relations. ISBN 978-1-910814-02-4.
Předběžná náplň práce
Vnímám jako důležité zkoumat, jak popkultura obecně utváří identitu americké i celosvětové společnosti. Popkultura má veliký vliv na formování myšlení, názorů a postojů lidí. Pro svou analýzu jsem zvolil stát s předním postavením v mezinárodních vztazích a zároveň v zábavním průmyslu – USA. Zobrazování patriotismu ve filmech a celkově v popkultuře obecně nám může pomoci pochopit, jak se americká identita konstruuje a jaký může mít dopad na domácí a světovou politiku. Proto moje práce stojí na premise propojení popkultury a politiky a tedy chci ve své práci analyzovat skrze diskurzivní analýzu konstrukci amerického patriotismu ve filmu Warrior a Americký sniper. Zvolil jsem dva základní žánry, a to sportovní a válečný film, kde je dle mého názoru zobrazení amerického patriotismu nejviditelnější. Kritéria výběru jsem psal výše. Pro výzkum zobrazování patriotismu použiji diskurzivní analýzu, která má za cíl zjistit a interpretovat informace o tom, jakým způsobem subjekty pomocí jazyka utvářejí smysl a význam. Zaměřuje na jazyk a jeho vztah ke světu, přičemž jí jde o identifikaci činitelů, skrývajících se za daty, a jejich interpretaci za pomoci teorie na societální úrovni. Z teoretického hlediska jsem zvolil poststrukturalismus, který je představován skrze narativ, který slouží zejména pro lepší pochopení a srozumitelnost dění a jevů v sociálních vědách. Dále dochází k odhalování sociálního světa, jak jeho vznik, tak i instituce a procesy, které v něm probíhají.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
I see it as important to examine how pop culture in general shapes the identity of American and global society. Pop culture has a great influence on the formation of people's thoughts, opinions, and attitudes. For my work, I chose a state with a leading position in international relations and at the same time in the entertainment industry - the USA. Depicting patriotism in movies and pop culture in general can help us understand how American identity is constructed and what impact it can have on domestic and world politics. That is why my work is based on the premise of connecting pop culture and politics, and thus I want to observe in my work, through discursive analysis, the construction of American patriotism in the film Warrior and the American Sniper. I chose two basic genres, namely sports and war films, where in my opinion the depiction of American patriotism is most visible. I wrote the selection criteria above. For research on the portrayal of patriotism, I will use discursive analysis, which aims to identify and interpret information about how subjects use language to create meaning and significance. It focuses on language and its relationship to the world, and it is about identifying the factors behind the data and interpreting them using theory at the societal level. From the theoretical point of view, I chose poststructuralism, which is presented through the narrative, which serves mainly for a better understanding and comprehensibility of events and phenomena in the social sciences. Furthermore, the social world is revealed, both its origin and the institutions and processes that take place in it.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK