Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vyobrazení osoby Adolfa Hitlera v moderní komediální kinematografii
Název práce v češtině: Vyobrazení osoby Adolfa Hitlera v moderní komediální kinematografii
Název v anglickém jazyce: Depictions of the Person of Adolf Hitler in Modern Film Comedies
Klíčová slova: Adolf Hitler, kinematografie, humor, komedie, nacismus ve filmu
Klíčová slova anglicky: Adolf Hitler, cinematography, humour, comedy, nacism in film
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra německých a rakouských studií (23-KNRS)
Vedoucí / školitel: PhDr. David Emler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.06.2020
Datum zadání: 20.06.2020
Datum a čas obhajoby: 23.01.2023 08:30
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK106, 106, Malá učebna, 1.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2023
Oponenti: PhDr. Petr Šafařík
 
 
 
Seznam odborné literatury
Blau, Sarah. You must be joking! Israeli comedians who dare to make jokes around the Shoah run foul of their country’s ultimate taboo: This is no laughing matter. Index on Censorship, 34(2/2005): 57–⁠62.
Franz, Benjamin. “Jojo Rabbit”. Film & History: An Interdisciplinary Journal, 49(2/2019): 34–36.
Gilman, Sander. Is Life Beautiful? Can the Shoah be funny? Some thoughts on recent and older films. Critical Inquiry, 26(2/2000): 279–308.
Hirsch, Joshua. After image: Film, trauma, and the HolocaustI. Philadelphia: Temple University Press, 2004.
IMDb.
“JoJo Rabbit”. Sight&Sound, 71(1/2020): 70–⁠71.
Lander, Mark. “In Germany, a Hitler Comedy Goes Over With a Thud”. The New York Times, 11. ledna 2007, https://www.nytimes.com/2007/01/11/world/europe/11hitler.html.
Louis, Kaplan. “It Will Get a Terrific Laugh: On the Problematic Pleasures and Politics of Holocaust Humor”. In Hop on Pop, ed. Henry Jenkins III et al. Duke University Press, 2003, 343–356.
Lubich, Frederick Alfred. “Rafael Seligmann's ‘Der Musterjude:’ A master parody of German-Jewish Führer phantasies”. German Studies Review, 27(2/2004): 229–248.
Merriam-Webster Dictionary.
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Orbis, 1967.
Reimer, Robert. “Does laughter make the crime disappear? An analysis of cinematic images of Hitler and the Nazis, 1940-2007”. Senses of Cinema, 52(9/2009).
Sliter Michael, Aron Kale a Zhenyu Yuan. “Is humor the best medicine? the buffering effect of coping humor on traumatic stressors in firefighters”. Journal of Organizational Behavior 35(2): 257–272, https://doi.org/10.1002/job.1868 (staženo 25. října 2022).
Sorce Giuliana. Hitler and Humor: Coming to Terms with the Past Through Parody. Global Media Journal-German Edition, 5(2/2015): 1, (staženo 25. října 2022).
Steiner, Linda a Barbie Zelizer. “Competing memories: Reading the past against the grain”. Critical Studies in Media Communication, 12(2/1995), 214–⁠239.
Trampota, Tomáš a Martina Vojtěchovská. Metody výzkumu médií. Portál, 2010.
Předběžná náplň práce
Práce za pomoci metody sémiotické analýzy zkoumá, jakým způsobem je v moderní komediální kinematografii zobrazována osoba Adolfa Hitlera. Bližšímu zkoumání budou podrobeny dva snímky, a to film Králíček Jojo režiséra Taiky Waititi z roku 2019 a německý snímek Už je tady zas z roku 2015 z dílny Davida Wnendta. V teoretické části práce je popsán humor v kinematografii jako takový, větší prostor je pak věnován právě ztvárnění nacistické tématiky na filmovém plátně. Pro potřeby výzkumu je v teoretické části práce také obsažena shrnující kapitola o filmové řeči, jejíž poznatky jsou využity v praktické části práce. Ve druhé části bakalářské práce jsou analyzovány vybrané scény z obou snímků, a to formou sémiotické analýzy. Hlavním záměrem práce je popsat rozdíly v humorném pojetí osoby Adolfa Hitlera v německé a zahraniční produkci. Vedlejším cílem práce je pak popsat, jakým způsobem vybrané vykreslení diktátora působí na diváky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Using the method of semiotic analysis, the work examines how the person of Adolf Hitler is portrayed in modern comedy cinematography. Two films will be subjected to closer examination, namely the film Jojo Rabbit directed by Taika Waititi from 2019 and the German film Look who's back from 2015 by director David Wnendt. In the theoretical part of the work, humor in cinematography is described as such, and more space is devoted to the representation of Nazi themes on the screen. For the needs of research, the theoretical part of the work also contains a summary chapter on film speech, the findings of which are used in the practical part of the work. In the second part of the bachelor's thesis, selected scenes from both films are analyzed in the form of semiotic analysis. The main purpose of the work is to describe the differences in the humorous concept of the person of Adolf Hitler in German and foreign productions. A secondary goal of the thesis is to describe how the chosen portrayal of the dictator affects the audience.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK