Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sady pro demonstrační experimenty ve středoškolské výuce fyziky mikrosvěta
Název práce v češtině: Sady pro demonstrační experimenty ve středoškolské výuce fyziky mikrosvěta
Název v anglickém jazyce: Experimental sets for teaching physics of microworld on secondary school level
Klíčová slova: demonstrační experimenty|fyzika mikrosvěta|výuka fyziky
Klíčová slova anglicky: demonstrational experiments|microworld physics|teaching physics
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.04.2020
Datum zadání: 26.04.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.05.2020
Datum a čas obhajoby: 28.06.2021 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:21.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 28.06.2021
Oponenti: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s problematikou výuky fyziky mikrosvěta na středoškolské úrovni
2. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se experimenty použitelnými na střední škole v oblasti fyziky mikrosvěta, s důrazem na základní principy kvantové fyziky
3. Ve spolupráci s vedoucí práce vybrat pokusy vhodné pro středoškolskou výuku
4. K vybraným experimentům vytvořit vhodné pomůcky včetně jejich uložení (vytvořit experimentální soupravu) tak, aby byly připravené k zapůjčování zájemcům z řad středoškolských učitelů
5. Ke každé soupravě napsat metodické pokyny pro učitele včetně stručného souhrnu potřebné teorie, jasného návodu na provádění experimentu a dalších potřebných poznámek tak, aby provedení experimentu vyžadovalo co nejmenší přípravu ze strany učitele
6. Pokud to charakter konkrétní experimentální soupravy umožní, vytvořit i návrhy pracovních listů pro studenty.
7. Experimentální soupravy otestovat se středoškolskými studenty či se studenty učitelství a na základě získaných zkušeností případně upravit jak pomůcky, tak pracovní a metodické listy
Seznam odborné literatury
Štoll, Ivan. Fyzika pro gymnázia - Fyzika mikrosvěta. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1993.
Krijtenburg-Lewerissa K, Pol H J, Brinkman A, van Joolingen W R 2017 Insights into teaching quantum mechanics in secondary and lower undergraduate education Phys. Rev. Phys. Educ. Res. 13, 010109
Ellen K Henriksen et al 2014 Relativity, quantum physics and philosophy in the upper secondary curriculum: challenges, opportunities and proposed approaches Phys. Educ. 49 678
Prutchi, David. Exploring quantum physics through hands-on project. Hoboken : Wiley, a John Wiley & Sons, Inc., 2012
Dimitrova T L, Weis A 2010 Single photon quantum erasing: a demonstration experiment Eur. J. Phys., Volume 31, Number 3
Euler M 2014 Getting in touch with the nanoworld: Hands-on experiments and models to visualize nanoscale structures. Science and technology Education for the 21st Century.
a další dle pokynů vedoucí práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK