Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Úloha asistenta pedagoga na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Úloha asistenta pedagoga na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: The role of a teaching assistant in primary school
Klíčová slova: asistent pedagoga, sebepojetí, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, speciální vzdělávací potřeby, společné vzdělávání
Klíčová slova anglicky: teacher´s assistant, self-concept, pupils with special educational needs, special educational needs, joint learning
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 26.03.2020
Datum zadání: 26.03.2020
Datum a čas obhajoby: 19.05.2021 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Analýza odborné literatury
Zpracování teoretické části DP
Projekt praktické části práce
Příprava výzkumného šetření
Realizace a vyhodnocení výzkumného šetření
Závěry
Seznam odborné literatury
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.

KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-349-0.

GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-419-0.

KENDÍKOVÁ, Jitka. Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Ilustroval Anna TROUSILOVÁ. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-305-6.
TEPLÁ, Marta, Lenka FELCMANOVÁ a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2019]. ISBN 978-80-7635-018-2.

KENDÍKOVÁ, Jitka. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe, [2016]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-213-4.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce pojednává o profesi asistenta pedagoga a jeho interakci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o tom, jak na svoji práci nahlížejí samotní asistenti. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tuto profesi stěžejní, tedy společné vzdělávání, kdo je to asistent pedagoga a co potřebuje ke své práci a kdo jsou to žáci se SVP. Část praktická se snaží pomocí kvalitativního šetření blíže nastínit práci asistenta pedagoga. Zajímalo mě, jak na tuto práci nahlížejí samotní asistenti, což se snažím zjistit pomocí výzkumných metod – rozhovoru a pozorováním. Na základě výsledků výzkumného šetření je zpracován závěr šetření, kde jsou shrnuty všechny získané poznatky.
Cílem práce je tedy zjistit, jakou úlohu mají asistenti pedagoga a jak pomáhají žákům se SVP, jak na svoji práci sami asistenti nahlížejí, jak se jejich názor na toto povolání liší, v čem je stejný.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is about the profession of a teaching assistant and his interaction with pupils with special educational needs. It deals with what is the role of a teaching assistant during a teaching and how he helps pupils with special educational needs. The theoretical part explains important concepts which are crucial for this proffesion, that means joint learning, who the teaching assistant actually is and what he needs for his work and who are students with special educational needs. The practical part tries to outline the work of the teaching assistant by means of qualitative research. I was interested in how this work is viewed by assistants themselves, which I try to find out by means of research methods – interview and observation. On the basis of the results of the research, the conclusion of the investigation is elaborated, where all gained knowledge is summarized.
The aim of the thesis is to find out what role the pedagogical assistants play and how they help pupils with special educational needs, how their assistants see their work, how their opinion on this profession differs and what it is the same.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK