Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Charakteristika potenciálního výherce ceny Magnesia Litera v kategorii Litera za knihu pro děti a mládež
Název práce v češtině: Charakteristika potenciálního výherce ceny Magnesia Litera v kategorii Litera za knihu pro děti a mládež
Název v anglickém jazyce: Characteristics of the Potential Winner of Magnesia Litera in the Children’s Literature Category
Klíčová slova: literatura pro děti a mládež, literární ceny, Magnesia Litera
Klíčová slova anglicky: literature for children and youth, literary awards, Magnesia Litera
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra české literatury (41-KCL)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiří Smrčka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 17.02.2020
Datum zadání: 17.02.2020
Datum a čas obhajoby: 18.05.2022 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R122, 122, 1. patro, vlevo, mezi toaletami
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
1) Stanovení výzkumného problému (formulace výzkumné otázky).
2) Studium primárních textů, zmapování a analýza odborné literatury.
3) Návrh struktury (osnovy) práce.
4) Zpracování jednotlivých kapitol a finalizace práce.
Seznam odborné literatury
English, James F.: Ekonomie prestiže. Host, Brno 2011.
Segi Lukavská, Jana: Dítěti vstříc: Teorie literatury pro děti a mládež. Host, Brno 2018.
Trávníček, Jiří: Česká čtenářská republika. Host, Brno 2017.
Trávníček, Jiří: Rodina, škola, knihovna - Náš vztah ke čtení a co ho ovlivňuje. Host, Brno 2019.
Urbanová, Svatava: Meandry a metamorfózy dětské literatury. Votobia, Praha 2003.
databáze literárních cen ÚČL AVČR https://www.ucl.cas.cz/ceny/
recenze a kritické ohlasy v periodikách
Předběžná náplň práce
Cílem práce je vytvořit charakteristiku potenciálního vítěze ceny Magnesia Litera v kategorii Litera za knihu pro děti a mládež na podkladu knih, které byly v této kategorii oceněny v letech 2011 - 2020. Východiskem práce bude zasazení zkoumaných knih do současného literárního života a do kontextu literatury pro děti a mládež. V analytické části práce bude autorka zkoumat jednotlivé texty, které zvítězily v jednotlivých letech v příslušné kategorii Magnesie Litery z hlediska literárně druhového, žánrového, intencionálního, funkčního a z dalších hledisek, které ve své práci sama určí jako nosná. Práce bude zkoumat, zda je možné stanovit nějaká obecná pravidla pro výběr vítězného textu (např. zákonitost střídání literárních druhů, žánrů, intence, funkce apod.) nebo zda v průběhu deseti zkoumaných ročníků vysledovat trendy a proměny. Součástí je práce s odbornou literaturou a analýza dostupných odborných recenzí, kritických a čtenářských ohlasů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the bachelor thesis is to create a characteristic of the potential winner of the Magnesia Litera award in the category Litera for a book for children and youth on the basis of books that were awarded in this category in the years 2011 - 2020. The starting point of the work will be sending the studied books to the contemporary literary life and to the context of literature for children and youth. In the analytical part of the thesis, the author will examine other texts that will win in the respective categories of Magnesia Litera from the perspective of literary types, genres, intentional, functional and other aspects that will be pointed in their work. The bachelor thesis will examine whether it is possible to use some general rules for the selection of the winning text (for example regularity of rotation of literary types, genres, intention, function, etc.) or whether to observe trends and changes during the ten years studied. It includes work with scientific literature and analysis of available expert reviews, critical and reader responses.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK