M. Rettigové 4, Praha 1, R307, 307, biologie, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:
04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby:
05.06.2020
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá výzkumem vybavenosti přírodopisných kabinetů a učeben na vybraných základních školách v Praze a na Znojemsku. Cílem mé práce je tak zjistit, jaké didaktické pomůcky se v kabinetech a učebnách nacházejí a jsou-li použitelné ve výuce. Metodami, jako je srovnávání a analýza, jsem zpracovávala data, která jsem získala na vybraných školách. Výsledky mého výzkumu odpověděly na stanovené výzkumné otázky. Ty odhalily rozdíly mezi kabinety pražskými a těmi v okrese Znojmo. Dále můj výzkum dopomohl k popsání stavu pomůcek, určení jejich stáří, ale také k jejich rozdělení a charakteristice. Má práce by mohla být přínosem pro didaktiku přírodopisu na oněch vybraných základních školách a také pro učitele na ostatních základních školách v České republice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis is focused on the research that explores and describes the equipment of natural history rooms and classes at selected elementary schools in Prague and in the Znojmo district. The target of this study is to find out what kind of teaching aids are located in the natural history rooms and classes and also to tell if those aids can be used by a teacher in the natural history lessons. By methods like comparing and analysing, I elaborated and processed the data which I obtained at selected elementary schools. The results of this study answered my explorative questions. The answers revealed the differences between natural history rooms in Prague and in Znojmo district. Because of these results I was able to determinate the age and conditions of all teaching aids as well as their types. My thesis will be hopefully useful for natural history didactics not only at selected elementary schools but also for other elementary schools or teachers of natural history.